شامپو ضد قارچ پوست سر

کتوکونازول را به عنوان یک داروی ضدشوره در نظر می گیرند. درواقع شامپو ضد شوره کتوکونازول دارویی است که برای کنترل شوره سر استفاده می شود. استفاده از این دارو ممکن است به ازبین بردن پوسته پوسته شدن و خارش مرتبط با شوره سر کمک کند.کتوکونازول یک داروی ضدقارچ آزول است که با جلوگیری از رشد قارچ عمل می کند. در نتیجه تاثیر شامپو ضدریزش کتوکونازول را می توان در درمان و کنترل بیماری قارچی پوست سر نیز در نظر گرفت.

درمان عفونت پوست سر با شامپوی ضد قارچ | کلینیک زیبایی ایران نوین

شامپو کتوکونازول 2% علاوه بر درمان شوره سر برای درمان بیماری پوستی به نام پیتریازیس (تینیا ورسیکالر)، عفونت قارچی که باعث روشن شدن یا تیره شدن پوست گردن، دست ها، پاها و بازوها می شود، مورداستفاده قرار می گیرد. در ادامه موارد مصرف این دارو را توضیح می دهیم.

شامپو ضدشوره کتوکونازول دارویی است که برای کنترل شوره سر استفاده می شود. استفاده از این دارو ممکن است به ازبین بردن پوسته پوسته شدن و خارش مرتبط با شوره سر کمک کند. محصولات آرایشی دکتر بیز اصل را از فروشگاه ما میتوانید تهیه کنید.

طریقه مصرف شامپو کتوکونازول

شما باید از شامپو ضدریزش کتوکونازول طبق دستور پزشک یا همان طور که روی برچسب محصول مشخص شده است، استفاده کنید. از طرفی طریقه مصرف، میزان استفاده و تعداد دفعاتی که باید از شامپو استفاده کرد هم بسته به نوع مشکل، زمینه درمانی مورداستفاده و تجویز پزشک متفاوت است.

اگر از شامپو برای درمان پوست سر استفاده می کنید، شامپو را روی موهای خیس زده و خوب ماساژ دهید. اجازه دهید کمی روی موها بماند تا تاثیر خود را بگذارد و در نهایت به خوبی موها را آبکشی کنید. بهتر است موها را با آب گرم بشویید.

اگر از شامپو ضد قارچ کتوکونازول در ناحیه ای غیر از پوست سر استفاده می کنید، آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند. آن را کاملاً با آب بشویید و سپس پوست خود را خشک کنید.

مدت زمان استفاده از کتوکونازول و تعداد دفعات آن به نوع مشکل پوستی شما بستگی دارد. اما به صورت معمول باید از شامپو دو بار در هفته به مدت 2 تا 4 هفته استفاده کنید تا زمانی که علایم شما از بین برود. سپس هر 1 تا 2 هفته یک بار از آن استفاده کنید تا از بازگشت آنها جلوگیری شود. استفاده بیش از حد از شامپو ممکن است پوست را تحریک کرده و موجب آلرژی به دارو شود.

موارد مصرف شامپو ضد شوره کتوکونازول برای مو و سر

اصلی ترین کاربردی که کتوکونازول دارد، تاثیر این شامپو در رفع مشکلات پوست سر و درمان بیماری های پوست و مو است. در درمان عفونت های قارچی پوست و مو، درمان خشکی پوست سر، درمان سایر عفونت های قارچی و حساسیت های پوستی ممکن است شامپو حاوی کتوکونازول کارایی داشته باشد.

اگر دچار هر مشکلی در پوست و مو هستید، بهتر است قبل از تهیه شامپو کتوکونازول با مشورت کنید. همچنین می توانید از در دکترتو استفاده کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان و سایر پزشکان وجود دارد.

1. شامپو کتوکونازول برای شوره سر

یکی از تاثیراتی که برای کتوکونازول در نظر می گیرند، یک داروی ضدشوره است. شامپو ضدشوره کتوکونازول می تواند با کنترل قارچ های پوست سر، کاهش التهابات پوست سر و کم کردن میزان خارش و پوسته پوسته شدن سر به کاهش شوره سر کمک زیادی کند.

2. شامپو کتوکونازول برای موهای چرب

به صورت یک درمان جانبی می توان از شامپو ضدریزش کتوکونازول برای کنترل چربی موها نیز استفاده کرد. موهای چرب مستعد قارچ و شوره هستند و ازاین رو کتوکونازول را می توان برای نیز به کار برد. درماتیت سبورییک مورد دیگری است که باعث چربی موی فرد می شود و پوست سر دچار خارش و پوسته ریزی شدید می شود. در این حالت نیز شامپو حاوی کتوکونازول کاربرد دارد.

3. شامپو کتوکونازول برای ریزش مو

درحالی که کتوکونازول بیشتر به دلیل خواص ضدقارچی خود برای درمان عفونت ها یا شرایطی مانند درماتیت سبورییک استفاده می شود، شواهد قابل استنادی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است شامپو حاوی کتوکونازول بتواند به کاهش نیز کمک کند. این دارو را به عنوان شامپو ضدریزش کتوکونازول نیز می شناسند.

4. شامپو کتوکونازول برای جوش سر

یک سری جوش ها که در پوست سر دیده می شوند و موجب سر هم می شوند از نوع جوش ها یا آکنه های قارچی هستند. این آکنه ها اگر منشا قارچی داشته باشند (نه منشا باکتریایی) برای درمان آنها می توان از شامپو کتوکونازول استفاده کرد. این دارو می تواند آکنه های قارچی را هدف قرار دهد.

5. شامپو کتوکونازول برای خارش سر

به صورت ویژه کاربرد و تاثیر شامپو ضدریزش کتوکونازول در کنترل خارش شدید پوست سر تایید شده است. این دارو می تواند با کنترل رشد قارچ ها، بهبود پوسته ریزی سر و کنترل شوره سر به درمان خارش سر هم کمک زیادی کند. خصوصاً که بیشتر خارش های پوست سر، مانند درماتیت سبورییک یا عفونت تینه آ ناشی از رشد مخمرها و قارچ های پوستی است.

6. شامپو کتوکونازول برای رشد مو

به صورت مستقیم نمی توان کتوکونازول را یک درمان موثر برای رشد موها در نظر گرفت. بااین حال شواهد نشان می دهد که شاید تاثیر این شامپو در بهبود رشد موها نیز قابل توجه باشد. برای مثال، یک مطالعه آزمایشی کوچک شامل 15 فرد مبتلا به آلوپسی، نشان داد که کتوکونازول ممکن است بتواند رشد مجدد مو را بهبود بخشد.

7. شامپو کتوکونازول برای شپش

کتوکونازول یک داروی ضدقارچ است و نمی توان آن را به صورت مستقیم برای درمان مورداستفاده قرار داد. اما شاید بتوان از آن به عنوان یک درمان مکمل برای کاهش خارش سر و مشکلات جانبی ناشی از شپش ها استفاده کرد. محصولات آرایشی ویتابلا  دارای لیبل شبنم سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت می باشد.

8. شامپو ضد قارچ کتوکونازول برای پوست بدن

کاربرد دیگری که دارو یا شامپوی کتوکونازول دارد، در درمان عفونت ها و مشکلات پوست بدن است. برای مثال می توان از آن برای درمان قارچ پای ورزشکاران، عفونت کشاله ران، بثورات ناشی از عرق کردن های زیاد، پوسته پوسته شدن و خشکی پوست بدن و درمان پیتریازیس ورسیکالر (لکه های تغییر رنگ یافته در نواحی مختلف پوست بدن) استفاده کرد.

اگر عفونت های قارچی هر ناحیه ای از بدن را درگیر کرده باشند می توان از شامپو ضد قارچ کتوکونازول برای درمان و کنترل عفونت استفاده کرد. این دارو را می توان هم به صورت شامپو و هم به صورت کرم تهیه کرد. شاید فرم کرم این دارو برای درمان مشکلات پوست بدن کارایی بهتری داشته باشد و استفاده از آن راحت تر باشد؛ اما شامپوی آن هم موثر است.

9. شامپو کتوکونازول برای قارچ بدن

10. شامپو ضد قارچ کتوکونازول برای پسوریازیس

کتوکونازول یک درمان رایج برای ، یکی دیگر از بیماری های التهابی پوست است که باعث پوسته پوسته شدن، پلاک های پوستی و قرمزی می شود. قارچ های مخمرمانند اغلب این پلاک های پوستی را آلوده می کنند.

11. شامپو کتوکونازول برای اگزما

این شامپو می تواند را کنترل کند. می توان از کتوکونازول در فرم های کرم یا ژل در کنار سایر داروها برای درمان و کنترل اگزما نیز استفاده کرد. التهابات پوستی ناشی از حساسیت را می توان با کمک گرفتن از تاثیرات ضدالتهابی و ضدخارش کتوکونازول کنترل کرد.

12. شامپو کتوکونازول برای پوست صورت

حساسیت پوستی با منشا قارچی و عفونت های مخمری پوستی را می توان با استفاده شامپو حاوی کتوکونازول کنترل کرد. این دارو در و التهابات قارچی پوست صورت مورداستفاده قرار می گیرد.

13. شامپو کتوکونازول برای قارچ صورت

این دارو به صورت اختصاصی می تواند گزینه درمان آکنه های قارچی پوست صورت باشد. ماده فعال کتوکونازول موجود در این شامپوها می تواند به اندازه کافی برای مبارزه با آکنه های قارچی پوست صورت کارایی داشته باشد و درعین حال به اندازه کافی برای پوست صورت هم ملایم است. ازآن جایی که این درمان مناسب عفونت ها و آکنه های باکتریایی نیست بهتر است برای استعمال و استفاده از آن روی پوست صورت حتماً با یک متخصص پوست و مو مشورت کرد.

14. شامپو کتوکونازول برای لک

لکه های پوستی، خصوصاً لکه های ناشی از عفونت های قارچی یا لکه های ناشی از تینیا ورسیکالر که روی بخش های مختلف پوست از جمله پوست صورت و گردن ظاهر می شود، می توان با استفاده از شامپوی کتوکونازول درمان کرد.

15. شامپو کتوکونازول برای واژن

کاندیدیازیس واژن عفونتی است که توسط مخمری ایجاد می شود که به طور معمول در داخل بدن زندگی می کند. اگر محیط داخل واژن به گونه ای تغییر کند که رشد آن را تشویق کند، کاندیدا می تواند تکثیر شود و باعث عفونت شود.

کاندیدیازیس در واژن معمولاً “” نامیده می شود. عوامل خطر استفاده از دستگاه های داخل رحمی، بارداری، استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی، ابتلا به دیابت، آنتی بیوتیک های مصرف شده با سیستم ایمنی ضعیف تشخیص داده می شود.

عفونت باعث خارش یا درد خواهد شد. عفونت های شدید شامل قرمزی، تورم و ترک در دیواره واژن می شود. یکی از گزینه های درمانی برای ناشی از قارچ، داروی کتوکونازول است که می توان هم به صورت شامپو و هم به صورت کرم از آن استفاده کرد.

انواع شامپو کتوکونازول

شامپو حاوی کتوکونازول را می توان در انواع مختلف تهیه کرد که تفاوت آنها به درصد و میزان کتوکونازول موجود در شامپو بستگی دارد.

1. کتوکونازول 1 درصد

شامپو ضد قارچ کتوکونازول یک درصد درواقع حاوی یک درصد یا کمتر کتوکونازول است. این دسته از شامپوها نیازی به تجویز پزشک ندارند و می توان بدون نسخه نیز آنها را از فروشگاه یا داروخانه تهیه کرد. خرید اینترنتی انواع محصولات gatieau با قیمت های ویژه و ارسال سریع و رایگان از فروشگاه ما امکان پذیر میباشد.

2. کتوکونازول 2 درصد

شامپوی کتوکونازول را می توان به صورت دو درصد نیز تهیه کرد. این دسته از شامپوهای کتوکونازول که حاوی 2 درصد یا بیشتر از این ترکیب ضدقارچ هستند، باید حتماً با تجویز پزشک تهیه کرد. برندهای موجود با نسخه شامل کتوزال، کتوزولین و کت مد می شوند.

عوارض جانبی شامپو کتوکونازول

کتوکونازول می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد که باید قبل از استفاده از آن آگاه باشید. یکی از شایع ترین عوارض جانبی، تحریک پوست است که می تواند به شکل برآمدگی های جوش مانند در محل استفاده باشد. در برخی از افراد، ممکن است باعث چربی یا خشکی مو یا پوست سر، بافت غیرطبیعی مو یا تغییر رنگ شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شامپو ضد قارچ پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شامپو ضد قارچ پوست سر"، کلیک کنید.