برنامه تصویری برای کودکان اوتیسم

سرزمین فرشته ها سرزمینی پر از بازی و سرگرمی و فعالیت آموزشی برای کودکان است. البته در طراحی این اپلیکیشن سرگرمی  آموزشی توجه ویژه ای به فرشتگان اوتیسم و نیاز های ویژه آنها نیز شده است.  سیستم های نورپردازی در لباس های مرد عنکبوتی برای افزایش قابلیت رویت در شرایط نامطلوب نوری طراحی شده اند .  این بازی های به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ محدودیتی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. در قسمت های مختلف این مجموعه  بیش از 160 کلمه در 16دسته ی مختلف آموزش داده می شود.  از آموزش خواندن و املای کلمات گرفته تا شمارش اعداد، آشنایی با رنگ ها و شکل های مختلف هندسی، آموزش جهت ها، کوچکتر بزرگتر و بسیاری از موارد دیگر در این بازی ها پوشش داده شده است.  سرزمین فرشته ها» همچنان در حال توسعه است و به امید خدا بازی های بیشتری به آن اضافه می شود.

اوتیسم

برنامه تصویری برای کودکان اوتیسم

سخنی با بزرگترها:   از شما والدین، مشاوران و معلمین گرامی تقاضا می شود. با نظرات سازنده و حمایتی خودتان ما را در بهبود این بازی یاری دهید و تجربیات و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.   به امید اینکه لبخندی بر قلب فرشتگان اوتیسم و والدین گرامیشون بیاریم.  با تشکر از تمام کسانی که بدون هیچ چشمداشتی ما را در تهیه ی این بازی یاری می نمایند.  با آرزوی شادی خانواده های اتیسم ایران.  کاری از گروه صفر و یک لبخند.  کلمات کلیدی: بازی آموزشی اوتیسم، اوتیستیک، , سندرم داون، نیاز های ویژه ی (ذهنی)، خوانداری، نوشتاری، ریاضی، فارسی، علوم، کم توان ذهنی،اتیسم، کودکان اتیستیک، بازی، آموزش، بازی های دخترانه، بازی های پسرانه، کتاب کار، معلم، یادگیری.

یکی از وسایل کمک آموزشی کودکان اوتیسم، نرم افزارهای اوتیسم هستند که بخش مهمی از تکنیک بازی درمانی اختلال اوتیسم به حساب می آیند. این بازی های کودکانه اندرویدی به بهبود مهارت ها و عملکرد مغز کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم کمک می کنند. در این مقاله بهترین بازی های اندروید برای کودکان اوتیسمی معرفی شده اند. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. به گفته دکتر زهره حسنوند، متخصص و کارشناس ارشد کاردرمانی، یکی از بهترین انواع بازی های درمانی برای کودکان اوتیسم، استفاده از بازیهای اندرویدی است. این بازیها مخصوص بچه های اوتیسم بوده و برای ارتقای توانایی های آنها طراحی شده اند. بهترین اپلیکیشن ها و بازیهای اندرویدی برای کودکان اوتیسم به زبان فارسی عبارتند از:

سرزمین فرشته ها یک اپلیکیشن رایگان سرگرمی- آموزشی با 26 بازی متنوع برای کودکان اوتیسم است.لباس ونوم بچه گانه برای بیماران در بخش های بستری بیمارستان ها باید به گونه ای باشد که در ارایه مراقبت های پزشکی کمک کند . به کمک این بازی اندرویدی کودکان می تواند با شکل دیداری و نوشتاری حروف و کلمات آشنا شوند و در بازی های جورچین این برنامه بتوانند جای کلمات را در جمله پیدا کنند. همچنین به کمک این وسایل کمک آموزشی کودکان اوتیسم می توانند مهارت های ارتباطی خود را هم گسترش دهند. کودک یار یک اپلیکیشن مخصوص بچه های اوتیسم است که به آنها در یادگیری اشیا و مفاهیم پایه کمک می کند. کودک یار به عنوان یک برنامه درمانی اوتیسم، آموزش های خود را به صورت سرگرمی و همراه تصویر و صدا ارایه می کند.

این ویژگی باعث می شود مهارت های حسی و ارتباطی کودکان تقویت شوند. امروز با معرفی گیمیفیکیشن اوتیسم در خدمت شما هستیم.اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک ناتوانایی رشدی است که می تواند منجر به مشکلات چشم گیر اجتماعی، ارتباطی و رفتاری شود. درباره اینکه چه چیزی نگاه  افراد مبتلا به ASD را از دیگران متمایز می کند یافته هایی وجود ندارد، اما افراد مبتلا به ASD ممکن است در ارتباطات، تعاملات ،رفتارها و یادگیری از دیگر افراد متفاوت باشند. به طور تقریبی از هر 68 کودک، یک کودک مبتلا به بیماری اوتیسم می باشد. در اینجا 10 برنامه برتر که با استفاده از گیمیفیکیشن و محیط های تعاملی جذاب به درمان و بهبود این بیماری کمک می کند را معرفی می کنیم.

نکته ی مهم ارتباط این موضوع به روش های کلی پیاده شده در گیمیفیکیشن سلامت و بحث مهم بازی مثبت است که راجع به آن در سایت توضیح داده ایم. با کمک یک بزرگسال، این اپلیکیشن به کودکان اوتیسمی ، شانس درک ارتباط عمیق و معنی داری از طریق تبدیل عکس، موسیقی، ضبط صدا، فیلم و متن به یک کتاب واقعی را می دهد. در واقع کودک با ابزارهای مختلف می تواند کتاب بسازد.این کتاب می تواند در مورد موضوعات مختلف در زندگی شخصی، مدرسه، خانواده، زمان غذا خوردن، مهمان و مراقبت از حیوان خانگی و هر موضوع دیگری باشد. همچنین فرآیند ایجاد کتاب و کاوش در محتوا باعث می شود ،کودک حس بیشتری نسبت به توانایی درک محیط اطراف خود داشته باشد. تا حالا اسم اختلال اوتیسم رو شنیدین؟ چه اطلاعاتی در مورد این اختلال دارین؟

اوتیسم اختلالی با یک طیف گسترده ای از علایم و نشانه هاست که مهارت هایی از جمله مهارت اجتماعی، ارتباطی و رفتاری فرد مبتلا رو به چالش می کشه و انواع مختلفی داره. کودکانی که به این اختلال دچار هستن تفاوت های منحصربه فردی با سایر کودکان از خودشون بروز میدن. دلایل بروز اوتیسم یا ASD به موارد مختلفی از جمله تاثیرات ژنتیکی و محیطی برمیگرده و معمولا در سنین 2 تا 3 سالگی علایم آن نشون داده میشه. کودکان مبتلا به اوتیسم به طور باورنکردنی تیزهوش هستن اما نحوه ی یادگیری و برقرار ارتباط با این کودکان نسبت به سایرین متفاوت است. این کودکان از لحاظ رفتاری، گفتاری، شغلی و تغذیه ای به کمک احتیاج دارن و از طرفی هم مانند سایر هم سن و سالان خود عاشق تکنولوژی و بازی با گوشی های هوشمند هستن. در ادامه برخی از اپلیکیشن های کاربردی برای برقراری ارتباط با این کودکان رو معرفی می کنیم.

کودکان اوتیسمی نیاز دارند انواع مختلفی از تعاملات را آموزش ببینند، که می تواند شامل فعالیت های ساده مانند مسواک زدن، ظرف شستن و امثال آن نیز باشد. لباس سیاه مرد عنکبوتی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته انرژی برگردان برای تامین نیازهای انرژی اسپایدرمن در طول ماموریت های طولانی استفاده می کند . بسیاری از این کودکان از دیدن تصاویر و نقاشی ها لذت می برند. بنابراین می توان با استفاده از رسانه های پویا مانند AutisMate که در آن کودکان می توانند سناریوها و تنظیمات مختلف را کشف کنند که به آنها حس کنترل بر یادگیری خود را می دهد. این می تواند یک تمرین خوب برای تمرین مهارت های جدید قبل از ورود به زندگی واقعی نیز باشد. ارتباطات و برقراری ارتباط با دیگران یک چالش اصلی برای کودکان اوتیسمی می باشد.

بنابراین Proloquo2Go یک کتابخانه کامل از اسامی، افعال، فعالیت ها، جملات و بخش های دیگر صحبت کردن ارایه می دهد. بیش از 14هزار اجزای زبان وجود دارد. هریک از این موارد را می توان به یک مجموعه شخصی اختصاص داد که به یک موضوع خاص مرتبط است. به عنوان مثال والدین می توانند کتابخانه خود را با اسامی مرتبط با غذا و رفتن به فروشگاه های مواد غذایی ایجاد کنند. در فروشگاه مواد غذایی، کودک می تواند این کلید ها را روی صفحه نمایش بصری اپلیکیشن خود انتخاب کند. هر کدام از این کلید ها برای جملات مختلف شامل صوت و بیان آن جمله است، بنابراین کودک می تواند تلفظ و صدای آن را نیز یاد بگیرد. این کودکان می توانند جملات خود را نیز بسازند و به جای احساس ناراحتی و پرتاب کردن وسایل به راحتی با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برنامه تصویری برای کودکان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برنامه تصویری برای کودکان اوتیسم"، کلیک کنید.