نحوه استفاده از الگوهای قیمتی در معاملات فارکس

برای اینکه بدانیم اسپرد چیست؟ و سایت تریدینگ ویو از چه ویژگی‌هایی برخوردار است، لازم است تا در ابتدا، بدانیم این برنامه دقیقا چیست و به چه هدفی راه‌اندازی شده است. تمامی کاربرانی که برای تجربه در تریدینگ ویو اقدام می‌کنند، از یک ویژگی بسیار مهم این پلتفرم بهره‌مند می‌شوند؛ ویژگی و قابلیتی که امکان پیشبینی قیمت کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای دیگر و قدرت تجزیه‌وتحلیل را به صورت دقیق هدیه می‌دهد.

اندروید

تمامی ابزارهایی که با تکیه بر تریدینگ ویو به دست می‌آیند، به کاربران و تریدرها این امکان را می‌دهد تا آن‌ها با تحلیل‌های نموداری و دقیق، قابلیت سرمایه‌گذاری و ترید کردن سودآور را داشته باشند. به عبارت دیگر، استفاده از نمودارها و قابلیت‌های این پلتفرم دقیقاً مثل این می‌ماند که شما بخواهید از یک ارتفاع بلند بپرید و با استفاده از یک سری ابزار، مطمئن شوید که پس از سقوط، روی یک مکان ایمن فرود می‌آیید و دچار آسیب نخواهید شد.

وب سایت تریدینگ ویو امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند. در ادامه اکانت‌های مختلف سایت تریدینگ ویو را بررسی می‌کنیم.

ساخت حساب کاربری

نوع اکانت Basic Pro Pro+ Premeuim
قیمت رایگان ۱۰.۵۰ دلار ماهیانه ۱۷.۹۵ دلار ماهیانه ۳۰ دلار ماهیانه
تنظیمات ذخیره شده نمودارها ۱ ۵ ۱۰ نامحدود
انتخاب بازه‌های زمانی مختلف ندارد دارد دارد دارد
نمودارها در هر پنجره ۱ ۲ ۴ ۸
دریافت خروجی از نمودارها ندارد ندارد دارد دارد
نمایش همزمان نمودارها ۲ ۱۰ ۲۰ ۵۰
مدت زمان نمایش تاریخچه نمودارها ۷ ۲۰ سال ۲۰ سال ۲۰ سال
نمایش همزمان اندیکاتورها ۱ ۱ ۹ ۲۴
انتخاب اندیکاتورهای پیشفرض ۱ نامحدود نامحدود نامحدود
تعداد واچلیست‌ها ۱ نامحدود نامحدود نامحدود
تعداد هشدارها ۵ ۲۰ ۱۰۰ ۴۰۰
اولویت‌بندی پشتیبانی ندارد معمولی فوری اولویت اول

معرفی ابزارهای تریدینگ ویو

منوی بالا

منوی بالایی شامل گزینه‌های اساسی برای تغییر نمودار است، مانند جابه‌جایی بین جفت‌ها، تغییر بازه‌های زمانی، انتخاب انواع مختلف نمودار، و غیره.

منطقه نمودار

وسط نمودار، جایی که می‌توانید قیمت ارز را ببینید، منطقه نمودار نامیده می‌شود. وقتی ابزار یا نشانگر را به نمودار اضافه می‌کنید، در این بخش نشان داده می‌شود.

منوی سمت چپ

تمام ابزارهای طراحی در منوی سمت چپ یافت می‌شوند.  ابزارهای زیادی در اینجا وجود دارند و هر یک دارای یک لیست کشویی است که حتی تعداد بیشتری از آنها را در خود جای داده است.

منوی سمت راست

منوی پایین

نمودارهای HTML5

تریدرها می‌توانند با توجه به نیاز خود، نمودارهای ساده‌ای برای ردیابی یک یا دو سهام ایجاد کنند. همچنین، امکان رسم و ایجاد نمودارهای گویا که بازارهای سهام مختلف و متنوع را ردیابی می‌کنند هم از جمله قابلیت‌های این پلتفرم است.

ارسال هشدارهای ویژه از سوی سرور

کاربر تریدینگ ویو، نیازمند تنظیم هشدارهایی می‌شود که شرایط خاص بازار یا وضعیتی ویژه از معیارهای تعیین‌شده توسط کاربران را اعلان می‌کند. به طور کلی، ۱۲ وضعیت ویژه برای تنظیم هشدار وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به وجود آورد. برای مثال، اگر یک تریدر، شاخصی تعیین‌شده (مثل مقایسه USD با BTC) را در حالتی مشخص قرار دهد، با تغییر وضعیت مورد نظر، هشدارهای ویژه‌ای به گوشی موبایل یا اکانت او اعلان خواهند شد. این اعلان‌ها باعث می‌شوند که تریدر، چند قدم از وضعیت نامطلوب جلوتر باشد و بتواند از ضررهای احتمالی بگریزد.

نمایشگر سهام

 یکی دیگر از کاربردهای تریدینگ ویو، چیدن سهام مورد نظر بر اساس معیارهای معین‌شده توسط تریدر است. همچنین، با استفاده از تریدینگ ویو و زبان برنامه‌نویسی مخصوص آن که Pine script نام دارد، می‌توان نمودارها، و شاخص‌های خود را از همان ابتدا به وجود آورد.

تمرین تجارت و معامله‌گری

 همان‌طور که گفته بودیم، یکی از ویژگی‌های این پلتفرم، امکان تمرین کردن تریدها یا معاملات بازارهای مختلف است. کاربران مبتدی می‌توانند بدون صرف هزینه یا ، چند معامله تمرینی را در تریدینگ ویو انجام دهند تا به قول معروف، قِلِق کار دستشان بیاید.

دسترسی به صرافی‌ها

 بسته به نوع برنامه مورد نظر، می‌توان به بیش از ۵۰ صرافی مختلف در سراسر جهان دسترسی داشت.

ارتباط با معامله‌گران فعال

 یکی دیگر از مزایای آموزش و استفاده از نحوه معامله در تریدینگ ویو، این است که می‌توان در جمع تریدرهای فعال و موفق بروکر قرار گرفت و نظرات آن‌ها بهره‌مند شد.

ارائه پایگاه داده‌ها و اطلاعات انبوه

 علاوه بر اطلاعات بسیار جامع و کاملی که در رابطه با سهام هر بازار وجود دارد، می‌توان از یک صفحه مخصوص برای کسب آگاهی در رابطه با نحوه کار در این پلتفرم هم برخوردار شد.

ابزارهای تحلیل تکنیکال

بدون شک اصلی‌ترین دلیل استفاده از تریدینگ ویو، تحلیل تکنیکال است. این وب‌سایت بیشترین امکانات را برای تحلیل تکنیکال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه این ابزارها را معرفی می‌کنیم.

نوار ابزار بالا

Full Screen: کاربر با گزینه تمام صفحه می‌تواند صفحه‌ی نمودار با حداکثر اندازه بر روی نمایش‌گر خود مشاهده کند.

Publish: با استفاده از این آیکون کاربران می‌توانند تحلیل‌ها یا معاملات شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند و با دیگران در  سایر کانال‌های ارتباطی به اشتراک بگذارند.

نوار ابزار سمت چپ

Profile: این بخش محل دست‌یابی به ایده‌هایی که تا‌کنون منتشر کرده‌اید، حساب‌های کاربری که دنبال می‌کنید و ایده‌های منتشر شده‌ی آن‌ها، ایده‌های دیگر تریدرها که پسندیده‌اید و Help Center یا مرکز کمک‌رسانی است.

Cursors: بخش انتخاب نوع نشانه‌گر (خط تیره، فلش، نقطه و … ). در صورت نیاز به پاک کردن تغییری که ایجاد کرده‌اید، باید نشانه‌گر پاک کن را انتخاب کنید.

Trend line: این گزینه قلم پنل کاربری است. می‌توان با استفاده از آن خط روند، خط افقی، سطح و هر خط دیگری که نیاز دارید را رسم کنید.

Icons: گزینه‌های متعددی برای اضافه کردن به نمودار برای فهم دقیق‌‌تر و واضح‌تر دیده شدن آن در این بخش قرار گرفته است.

Zoom in: گزینه‌ی بزرگ‌نمایی.

نوار ابزار سمت راست

News: تازه‌ترین خبرها در رابطه با رمزارزهایی که سبد دارایی شما را تشکیل می‌دهند، در این بخش قابل مشاهده است.

Hotlists: محل نمایش محرک‌های اصلی بازار.

DOM: این گزینه در صورت اتصال به کارگزاری یا صرافی فعال می‌شود. امکان مشاهده سطوح سفارش خرید یا سطوح قیمتی مختلف را فراهم می‌کند.

نوار ابزار پایین

Stock Screener: اولین گزینه این نوار ابزار محلی برای جستجوی بازار هدف کاربران است. (سهام، فارکس، ارز دیجیتال و غیره)

Text Notes: کاربران در این قسمت می‌توانند نکات مورد‌نظر خود را یادداشت کنند. به‌نوعی دفترچه یادداشت پنل کاربری محسوب می‌شود.

Pine Editor: در این بخش کاربر می‌تواند اندیکاتورها و استراتژی‌های دل‌خواه خود را کدنویسی کند.

نحوه نصب تریدینگ ویو روی موبایل

خوشبختانه هر دو نسخه IOS و اندروید برای کاربران تریدینگ ویو برای دانلود در دسترس قرار دارد. نحوه فعالسازی این برنامه روی تلفن همراه نیز کاملا مشابه ثبت نام در سایت آن است. از طریق لینک‌های زیر می‌تواند نسبت به سیستم عامل موبایل خود، تریدینگ ویو را دانلود کنید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو

در ادامه برای بررسی و آشنایی بیشتر لازم است مزایا و معایب پلتفرم مالی تریدینگ ویو را با هم بشناسیم.

مزایا تریدینگ ویو

رقابت را در بازارهای مالی به واسطه‌ی ابزار تخصصی آسان‌تر می‌کند.

می‌توان از تحلیل‌ها و سبک معاملاتی تریدرهای بزرگ از این طریق الگوبرداری کرد.

بهترین نوع نمودار را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اطلاعات موجود در سایت قابل اطمینان است؛ زیرا قبل از انتشار چندین سازمان معتبر آن‌ها را بررسی می‌کنند.

کارشناسان این وب‌سایت برای ارائه تحلیل از ابزارهای فوق‌پیشرفته استفاده می‌کنند.

ابزار کامل برای رسم نمودار و قابلیت اشتراک‌گذاری آن با دیگران.

دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات و تحلیل‌های حرفه‌ای با قابلیت فیلتر کردن آن‌ها برای دسترسی آسان‌تر.

معایب تریدینگ ویو

  • قیمت بالا برای نسخه‌های غیر رایگان.
  • عدم ارائه اطلاعات لازم برای ترید کردن روزانه.
  • گزارش‌هایی از ضعف در گزینه‌ی ذخیره‌سازی نمودارها.

مزایای تریدینگ ویو در مقایسه با رقبا

بدیهی است که مزایا و معایب مختلفی در نرم‌افزارهای تحلیل بازارهای مالی و ارزی نهفته شده است. همین امر باعث می‌شود که استفاده از هر نرم‌افزاری، خوبی‌های خودش را داشته باشد. اگر اهل معامله و ترید کردن باشید، حتماً با نرم‌افزارهای دیگری به جز تریدینگ ویو هم کار کرده‌اید یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. نرم‌افزارهای متاتریدر که در دو نسخه ۴ و ۵ عرضه شده است، یکی از همان‌هاست.

متاتریدر ۴ و ۵ از جمله رقبای تریدینگ ویو محسوب می‌شوند و ما در این بخش می‌خواهیم بدانیم که شیوه معامله در تریدینگ ویو بهتر است یا در نرم‌افزهای متاتریدر. یکی از مهم‌ترین مزایایی که نرم‌افزارهای متاتریدر برای معامله‌گران به وجود می‌آورند، دسترسی مستقیم به بازار بورس اوراق بهادار تهران است. ممکن است که بعضی از معامله‌گران به این نتیجه برسند که چون متاتریدر می‌تواند دسترسی به بازار بورس تهران را فراهم کند، پس پلتفرم بهتری نسبت به گزینه دیگر محسوب می‎‌شود.

انتخاب شما کدام است؟

نمودارها، چارچوب‌های زمانی مختلف، اندیکاتورها و جامعه‌ حرفه‌ای این نرم‌افزار باعث شده است که نحوه معامله در تریدینگ ویو حرفه‌‌ای و لذت‌بخش باشد. شما هم می‌توانید از همین حالا به بعد مثل یک معامله‌گر یا تریدر حرفه‌ای وارد بازارهای مختلف مالی و ارزی بشوید و با اعتمادبه‌نفس کامل، کسب درآمد داشته باشید. این مقاله به صورت مفصل در مورد نحوه معامله در تریدینگ ویو و بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن بود. در ضمن، تمامی مراحل ثبت نام و دسترسی به اکانت‌های مختلف این نرم‌افزار را هم در اختیار شما قرار دادیم تا به پاسخ سوال «چگونه در تریدینگ ویو معامله کنیم و بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد» برسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه استفاده از الگوهای قیمتی در معاملات فارکس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه استفاده از الگوهای قیمتی در معاملات فارکس"، کلیک کنید.