مکزیک هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می پیوندد

مکزیک هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می‌پیوندد

دیوان دادگستری بین المللی اعلام کرد مکزیک طی درخواستی خواهان پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است.

به گزارش آسیاننت، این نهاد که بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل است در بیانیه ای اعلام کرد مکزیک خواهان پیوستن به دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره نقض توافقنامه منع جنایت نسل کشی شده است.

مکزیک با استناد به ماده 63 اساسنامه دیوان بین المللی دادگستری که به کشورهای دیگر این حق را می دهد برای اظهارنظر و تفسیر توافقنامه مذکور مداخله کنند، درخواست مذکور را ارایه کرده است.

پایان دسامبر 2023 آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد.

سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگویه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.

از هفتم اکتبر یعنی از 235 روز پیش رژیم  صهیونیستی نوار غزه را بمباران می کند که بر اثر آن علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده بیش از 117 هزار فلسطینی شهید و زخمی شده و حدود 10 هزار فلسطینی دیگر همچنان مفقود هستند.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مکزیک هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می پیوندد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مکزیک هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می پیوندد"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427