روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مدافع حرم

روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم منتشر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی به تازگی با تحقیق بتول پادام و جواد مرتضوی زاده توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم از زبان خانواده و دوستانش است.

شهید محمد رضا حسینی مقدم، رزمنده دفاع مقدس و معاون اطلاعات عملیات لشکر نصر پنج در سال های جنگ تحمیلی بود که به افتخار جانبازی هم رسیده بود، 16 بهمن 1393 در دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین (ع) و درگیری با تروریست های تکفیری داعش در شهر مقدس سامرا به شهادت رسید.

سردار عزیز جعفری او را از متخصصان جنگ معرفی می کند و سردار قاآنی هم درباره این شهید گفته: «در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی را صورت داد و در دفاع از حرمین مانند یک سرباز ساده در کنار سایرین به شهادت رسید».

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

تابوت روی ماشینِ مشکی بود و پرچم ایران کشیده شده بود روی تابوت. باید تا کربلا می رفتیم. به هر ایست بازرسی که می رسیدیم، هم دست ها را می آوردند بالا و هم از کوچک تا بزرگ، ایستاده احترام نظامی می دادند؛ احترام ویژه ای که مشابهش را ندیده بودم. از لحظه ای که وارد بازرسی می شدیم تا زمانی که ماشین حامل تابوت و مشایعت کنندگان خارج می شد، این احترام نظامی بود و فقط سرها در مسیر عبورِ ما به بدرقۀ حاج رضا می چرخید. احساس غرور می کردم؛ اما شکسته بودم. تا یادم می آمد این احترام برای چه کسی است، قلب و بغضم می شکست.

این کتاب با 376 صفحه و قیمت 180 هزار تومان عرضه شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427