رییسی شنبه به الجزایر می رود

رئیسی شنبه به الجزایر می‌رود

آفتاب نیوز :

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در راستای تقویت همکاری های کشورمان با سازمان ها و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی و نیز گسترش روابط با کشور های مسلمان و همسو، بامداد شنبه در راس هییت عالی رتبه اقتصادی و سیاسی، به دعوت رسمی عبدالمجید تبون، رییس جمهور الجزایر عازم الجزیره پایتخت این کشور خواهد شد.

سفر رسمی رییسی چهارمین سفر روسای جمهوری اسلامی ایران به الجزایر است که با فاصله ای حدودا 14 ساله پس از سفر سال 1389 رییس دولت دهم انجام می شود.

در روز نخست این سفر رییس جمهور در هفتمین نشست «مجمع سران کشور های صادرکننده گاز» شرکت و سخنرانی خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دیگر سران و مقامات عالی رتبه شرکت کننده نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت.

رییس جمهور در روز یکشنبه به طور رسمی از سوی «آقای عبدالمجید تبون» در کاخ ریاست جمهوری الجزایر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. دیدار و گفتگو با همتای الجزایری و برگزاری نشست مشترک هییت های عالی رتبه 2 کشور و امضای چند سند همکاری مشترک از جمله برنامه های روز دوم سفر رییسی است.

جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر در شمال آفریقا و ساحل جنوبی دریای مدیترانه واقع شده و 2 میلیون و 381 هزار و 741 کیلومتر مربع مساحت و براساس آخرین آمار رسمی 41 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد. الجزایر از نظر مساحت بزرگترین کشور قاره آفریقا و نیز پهناورترین کشور عربی است.

نشست سران کشور های عضو مجمع کشور های صادرکننده گاز هر دو سال یکبار برگزار می شود. دوحه (قطر) در سال 2011 میلادی، مسکو (فدراسیون روسیه) در سال 2013 میلادی، تهران (جمهوری اسلامی ایران) در سال 2015 میلادی، سانتاکروز (بولیوی) در سال 2017 میلادی، مالابو (گینه استوایی) در سال 2019 میلادی، دوحه (قطر) در سال 2022 میلادی به ترتیب میزبان 6 دوره گذشته نشست بوده اند و هشتمین نشست مجمع سران این سازمان نیز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. همچنین ایران تاکنون دو دوره دبیرکلی این مجمع را برعهده داشته است.

مجمع کشور های صادرکننده گاز در 23 دسامبر 2008 تاسیس و ایده اولیه ایجاد آن از جانب جمهوری اسلامی ایران ارایه شد. بر اساس اطلاعات ارایه شده در پایگاه اطلاع رسانی هفتمین نشست مجمع کشور های صادرکننده گاز، اعضای این مجمع 39 درصد از تولید گاز جهان، 69 درصد از ذخایر گازی جهان و 40 درصد از تجارت جهانی گاز طبیعی را در اختیار دارند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان است که با داشتن بیش از 338 هزار کیلومتر شبکه داخلی گازرسانی، از کشور های پیشرو در این زمینه به حساب می آید و با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیرساخت های موجود می تواند مطلوب ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب باشد.

الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی و ونزویلا اعضای اصلی و آنگولا، آذربایجان، عراق، مالزی، موریتانی، موزامبیک و پرو اعضای ناظر مجمع کشور های صادرکننده گاز هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییسی شنبه به الجزایر می رود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییسی شنبه به الجزایر می رود"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427