واکنش چین به عضویت سوید در ناتو

واکنش چین به عضویت سوئد در ناتو

وزارت خارجه چین در واکنش به عضویت سوید در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از کشورهای عضو خواست بر اساس «اصل تقسیم ناپذیری امنیت، یک نظام امنیتی مشترک تدوین کنند».

به گزارش آسیاننت، «مایو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در واکنش به خبر موافقت پارلمان مجارستان با عضویت سوید در پیمان ناتو، گفت: «گزارش ها را دراین باره شنیده ایم. از منظر مسیله امنیت اروپا، چین امیدوار است که همه طرفین متعهدانه به مفهوم امنیت و همکاری پایدار، جامع و مشترک پایبند باشند.»

در روز دوشنبه پارلمان مجارستان به عنوان آخرین کشور ناتو که هنوز عضویت سوید را در این اتحاد تایید نکرده است، با پیوستن سوید به این ایتلاف نظامی موافقت کرد.

در پی حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 سوید و فنلاند درخواست عضویت در ناتو را ارایه کردند. فنلاند در آوریل 2023 به عنوان سی ویکمین عضو ناتو به این ایتلاف پیوست؛ اما از آنجا که پیوستن اعضای جدید به موافقت تمامی اعضای ناتو بستگی دارد، عضویت سوید با مخالفت مجارستان متوقف شده بود.

به گفته مایو نینگ، در راستای تحقق صلح و ثبات پایدار در منطقه، کشورهای اروپایی باید گفت وگو کرده و یک نظام امنیتی بسازند که بر «اصل تقسیم ناپذیری امنیت و احترام به منافع امنیتی مشروع یکدیگر» بنا شده باشد.

این سخنگو در پاسخ به این پرسش که آیا عضویت سوید در ناتو بر روابط چین با این کشور تاثیر دارد، گفت: «پکن برای توسعه همکاری های دوستانه خود با سوید در تمامی حوزه ها اهمیت زیادی قایل است.»

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش چین به عضویت سوید در ناتو" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش چین به عضویت سوید در ناتو"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427