پیش بینی 12 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس های جدید پایتخت در سال آینده

پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت در سال آینده

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پیش بینی بودجه 12 هزار میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس های جدید پایتخت در سال آینده خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با آسیاننت، در تشریح روند ورود اتوبوس های جدید به پایتخت و همچنین انعقاد قرارداد برای خرید اتوبوس های جدید، گفت: قرارداد خرید اتوبوس های جدید از سوی شهرداری تهران منعقد شده؛ اما اشکالاتی در انعقاد این قراردادها وجود داشت به شکلی که نهایتاً منجر به فسخ یکی از این قراردادها با تعداد 500 دستگاه اتوبوس شد؛ اما همچنان 2500 دستگاه اتوبوس دیگر در تعهد تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود: تاکنون تعدادی از اتوبوس های جدید تحویل داده شده و تعدادی نیز در اسفند سال جاری تحویل داده خواهد شد و امیدواریم با پیگیری که انجام می شود، مابقی این اتوبوس ها را نیز تحویل بدهند. در این مسیر بخشی از کار مربوط به سرعت عمل تولید کنندگان داخلی است که در جلساتی که با آنها داشته ایم موضوع را پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد تا تحویل سریع تری صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته تولید کنندگان داخلی نیز در مورد نحوه پرداخت انتقاداتی دارند که ان شاءالله از سوی شهرداری تهران موضوع را پیگیری می کنیم تا حل و فصل شود. برای سال آینده نیز حدود 12 هزار میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس های جدید پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم شهرداری تهران به فوریت قراردادها را با سازندگانی که توان و سابقه ساخت مناسبی دارند، منعقد کند. متاسفانه کج سلیقگی هایی صورت می گیرد که خروجی آن عدم تامین به موقع اتوبوس های تولید داخل و اتوبوس های وارداتی می شود. این بودجه برای خرید آنها اختصاص داده شده و قطعاً موضوع را از شهرداری تهران پیگیری می کنیم، به نظر می رسد با این قراردادهایی که منعقد شده و منابعی که برای سال 1403 در نظر گرفته شده است ان شاءالله از بحران حمل و نقل اتوبوسی خارج شویم.

تشکری هاشمی در مورد تحقق وعده رسیدن به 7000 دستگاه اتوبوس در تهران، گفت: با 7000 میلیارد تومانی که منابع مالی در سال جاری داشتیم و حدود 12 هزار میلیارد تومانی که در سال آینده پیش بینی شده است در مجموع حدود 19 هزار میلیارد تومان منابع برای خرید اتوبوس های جدید وجود دارد که معادل 2500 دستگاه اتوبوس می شود و با 2000 دستگاه اتوبوسی که در حال حاضر در شهر تهران وجود دارد در مجموع به حدود 4500 دستگاه اتوبوس می رسیم.

وی ادامه داد: البته گفته شده 2500 دستگاه اتوبوس خارجی هم خریداری شده که با توجه به اینکه مستندات آن را نداریم نمی دانیم در چه مرحله ای قرار گرفته است و در مجموع نمی توانیم اظهار نظری کنیم، ولی اگر این منابع داخلی و بودجه ای که پیش بینی کرده ایم به نتیجه برسد از بحران خارج می شویم؛ البته همچنان به ناوگان بیشتر نیاز خواهیم داشت.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی 12 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس های جدید پایتخت در سال آینده" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی 12 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس های جدید پایتخت در سال آینده"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427