تکمیل خط 6 متروی تهران طی 24 ماه آینده

تهران

تکمیل خط ۶ متروی تهران طی ۲۴ ماه آینده

مجری خط 6 متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط 6 متروی تهران شامل دو بخش و 5 ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) کشیده می شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط 6 به خط یک مترو به طول 3.6 کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

به گزارش آسیاننت، عباس فتحعلی پور در این باره گفت: ناظر به هماهنگی های انجام گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار شد تا 3 ایستگاه دیگر در خط 6 مترو به بهره برداری برسد؛ 2 ایستگاه در شمال خط 6 (آیت الله کاشانی و شهدای کن) و یک ایستگاه در بخش میانی (بهار شیراز). این 3 ایستگاه تا پایان سال افتتاح خواهد شد. ورودی دوم های ایستگاه های شهرزیبا و شهران که 18 مهرماه افتتاح شدند هم همزمان با این 3 ایستگاه بهره برداری خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو اظهار کرد: این توسعه از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) به طول حدود 6.4 دهم کیلومتر کشیده می شود. این توسعه شامل 4 ایستگاه است. توسعه دیگر مربوط به اتصال خط 6 به خط یک به طول 3.6 دهم کیلومتر در ایستگاه شهر ری است که از کار عملیات تونل آن تقریبا 550 متر باقی مانده تا به موقعیت ایستگاه A65 برسد و با این اقدام TBM از تونل خارج خواهد شد.

فتحعلی پور ادامه داد: با توجه به مسایل نقدینگی بهره برداری از این ایستگاه ها برنامه سال آینده است که مجموعا شامل 5 ایستگاه می شود. طی جلسات مشترک معاونت فنی و مهندسی و راه آهن شهری، قرار است تا یک مجموعه هاب حمل و نقلی در شهرری ایجاد شود که هم شامل بخش توسعه ای خط یک و 6، هم خطوط حومه ای و هم راه آهن تهران-مشهد باشد. 

مجری خط 6 متروی تهران افزود:  زمانبندی بهره برداری از این ایستگاه ها حداقل بین 18 تا 24 ماه است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی عنوان کرد: به این دلیل که ساخت این ایستگاه ها هم بخش ساختمانی و هم بحث تجهیزاتی دارد. تونل ایستگاه ها حفاری شده و میانگین پیشرفت عملیاتی هر ایستگاه حدود 25 درصد و ساختمانی آن 30 درصد است.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تکمیل خط 6 متروی تهران طی 24 ماه آینده" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تکمیل خط 6 متروی تهران طی 24 ماه آینده"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427