کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

رییس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

سردار سید تیمور حسینی در گفت وگو با آسیاننت با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز 1403 گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده های کشور از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه 1065 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در این 20 روز، روزانه حدود 53 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال 1402 که شمار جانباختگان 1175 نفر بود، 110 نفر یا به عبارتی معادل 9.4 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به آسیاننت گفت: در طول اجرای طرح نوروزی سال 1402، تعداد 942 نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به 807 تن رسیده و 135 مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود: شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده های برون شهری در ایام نوروز 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 14.3 درصد کاهش را نشان می دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز 1403 نیز گفت: متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری 25 نفر در مقایسه با نوروز 1402 افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی 10.7 درصدی از 233 مورد فوتی در نوروز سال 1402 به 258 مورد در نوروز امسال رسید.

رییس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می توان گفت که 24.2 درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و 75.8 درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده ای جان خود را از دست داده اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می دهد که بیشترین مرگ های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین 1403 و 28 اسفند 1402 رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت: 76 درصد فوتی های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و 24 درصد هم زن بودند.

رییس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی 1403 را 17 هزار و 244 نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به طورمتوسط 53 نفر در تصادفات" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به طورمتوسط 53 نفر در تصادفات"، کلیک کنید.