پایان رهاسازی آب از سد های گلستان و بوستان

پایان رهاسازی آب از سد‌های گلستان و بوستان

آفتاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ایرج حیدریان گفت: با توجه به بارش های خوب سال جاری و ذخیره مناسب آب در سد های گلستان و بوستان، 13 میلیون مترمکعب آب از سد های مذکور برای مدیریت نیاز آبی اراضی پایاب سد وشمگیر رهاسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطفه ای گلستان با اشاره به مصوبات کارگروه برنامه ریزی و توزیع آب سد های استان مبنی بر رهاسازی 13 میلیون مترمکعب آب از سد های گلستان و بوستان برای ذخیره در سد وشمگیر گفت: اول اسفند سال جاری، رهاسازی آب سد های گلستان و بوستان آغاز و پس از خروج حجم آب مورد نظر، در پنجم اسفند دریچه های خروجی سد گلستان و در 14 اسفند دریچه های سدبوستان بسته شد.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به بررسی های قبلی وضعیت جوی استان، رهاسازی آب بلافاصله پس از پایان بارندگی آغاز شد. از سویی با توجه به هماهنگی ها و تمهیدات لازم بادستگاه های مرتبط در شهرستان های کلاله، گنبد و آق قلا و مقامات استان و پایش مسیر رودخانه، به گونه ای اقدام شد تا بیشترین حجم آب به سد وشمگیر برسد و امید است در فصل کشت تقاضای کشاورزان را برآورده کند.

حیدریان اضافه کرد: تا نیمه اسفند در 14 سد مخزنی 56 میلیون مترمکعب آب معادل 23 درصد آب ذخیره سازی شده است که هم بتوانیم منابع و مصارف را مدیریت کنیم، هم کنترل سیلاب داشته باشیم.

وی بیان کرد: بارش های خوب سال آبی جاری در شرق استان و ذخیره مناسب در سد های گلستان و بوستان موجب ذخیره سازی در سد های مذکور شد و با برنامه ریزی و نظارت مستمر بر رهاسازی آب سد های بالادست، سد وشمگیر پس از چهار سال خشکسالی متوالی دارای ذخیره آب مطلوب شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان گفت: سد وشمگیر اکنون 15.1 میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که اسفند پارسال 300 هزار متر مکعب آب داشت.

وی افزود: سد وشمگیر چهار سال قبل در خشکسالی به سر می برد و اکنون پر آب شدن آن سبب شادی کشاورزان این منطقه شده است.

حیدریان گفت: تسریع در احداث ایستگاه پمپاژ خواسته ساکنان اطراف سد است که بزودی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 900 کیلومتر مربع در ارتفاعات برف داشتیم، اما امسال 7 هزار و 800 کیلومتر مربع از مساحت استان پوشیده از برف است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایان رهاسازی آب از سد های گلستان و بوستان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایان رهاسازی آب از سد های گلستان و بوستان"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427