هند از نخستین موتورسیکلت CNG جهان رونمایی می کند

به گزارش آسیاننت، موتورهای احتراق داخلی یا خارجی بر اساس تولید حرارت کار می کنند و روی کاغذ می توان از هر ماده سوختنی برای به کار انداختن موتور استفاده کرد؛ مشکل کار در صرفه اقتصادی موتور و بهینه سازی نسبت درآمدها به هزینه ها است.

هند از نخستین موتورسیکلت CNG جهان رونمایی می‌کند

مثلا بعضی مسوولان با در نظر نگرفتن هزینه های زیست محیطی و مشکلات سلامت شهروندان، سوزاندن مازوت را اقتصادی جلوه می دهند، به این بهانه که نه خریداری ندارد و نه می توان آن را جایی انبار کرد. در برخی کشورها هم که سلامت شهروندان در کوتاه مدت و بلندمدت، هوای پاک، اثرات زیست محیطی و مانند آن ها دغدغه دولتمردان است، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بدون آلایندگی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آسیاننت، شرکت «باجاج اوتو» هم که به ساخت سه چرخه های محبوب در هند شهرت دارد، در تلاش است تا آلایندگی های سوخت فسیلی را کاهش دهد و در این راستا به توسعه استفاده از گاز به عنوان تمیزترین سوخت فسیلی فکر می کند. رایج ترین سوخت های گازی برای وسایل نقلیه، CNG (سرنام عبارت «گاز طبیعی فشرده») و LPG (گاز طبیعی مایع) است. CNG با فشرده سازی گاز طبیعی به کمتر از 1 درصد حجم آن در فشار استاندارد جو تولید می شود و می توان از آن به عنوان منبع سوخت برای موتورهای احتراق داخلی استفاده کرد؛ بدین شکل که مخلوط گاز و هوا وارد سیلندر می شود تا با جرقه شمع، روشن شود.

هرچند «راجیو باجاج»، مدیرعامل این شرکت در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرده که موتورسیکلت CNGسوز خود را در ژوین پیش رو رونمایی خواهد کرد، اما اطلاعات بیشتری رسما منتشر نشده است. طی ماه های اخیر، تصاویری از 2 موتورسیکلت استتارشده در حال آزمایش منتشر شد. به نظر می رسد یکی از آن ها با پیشرفانه 110 سی سی و دیگری از پیشرانه 125 سی سی و تنظیمات دوگانه سوز بهره می برد.

5454

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هند از نخستین موتورسیکلت CNG جهان رونمایی می کند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هند از نخستین موتورسیکلت CNG جهان رونمایی می کند"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427