همایش شبیه‌خوانان در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

همایش شبیه‌خوانان در اردبیل برگزار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در این همایش که عصر پنجشنبه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در تالار بیضای اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: سابقه شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی در این استان قدمت طولانی دارد و شایسته است در این موضوع آسیب‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

امیر رجبی تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا این آسیب‌های رسوخ پیدا کرده در سال‌های گذشته را به ویژه در حوزه شبیه‌خوانی برطرف کرده و اصالت و حقانیت آن را مراقبت کنیم تا شبیه‌خوانی ما در مسیر انحرافی قرار نگیرد.

وی گفت: شعرا، مادحین و ریش سفیدان برگزاری آئین‌های عزاداری گرد هم آمدند تا با حذف بسیاری از بدعت‌ها و خرافه‌ها تلاش کنند تا اصالت عزاداری و محوریت موضوع حادثه کربلا مورد صیانت قرار گرفته و بخش عظیمی از آفت‌ها و آسیب‌ها در این بخش رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور هیأت‌های مذهبی و پیشکسوتان تعزیه در این مراسم قدردانی کرد و افزود: در این همایش که برای اولین بار برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم تا با دلسوزی و همراهی تمامی فعالان این بخش به ویژه تعزیه‌خوانان و شبیه‌گردانان بر محتوا و غنای شبیه خوانی در سال‌های پیش رو بیفزاییم و آسیب‌ها را از آن دور کنیم.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه نهادهای فرهنگی و هنری در این زمینه دخیل هستند و پای کار آمدند تا با دلسوزی تمام بخش عظیمی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های دلسوزان را رفع کرده و به تقویت موضوع شبیه‌خوانی و غنای آن بیفزایند.

در این مراسم شبیه‌خوانان و تعزیه‌خوانان با سابقه اردبیل خواستار تولید اشعار ارزشمند و غنی در این حوزه شده و ضرورت پرهیز از بدعت‌ها و برخی خرافه‌گرایی‌های راه یافته به این مبانی را خواستار شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همایش شبیه‌خوانان در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همایش شبیه‌خوانان در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.