هدف ما در نظارت مچ گیری نیست رویکرد ما اصلاحی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هدف ما در نظارت مچ‌گیری نیست رویکرد ما اصلاحی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه ای با حضور رییس و برخی قضات محاکم کیفری دو تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: افضل الاعمال انتظار الفرج، برترین کارهای امّت من، انتظار فرج از خداوند عزّ و جلّ است.

وی با بیان اینکه انتظار فرج عصاره همه اعتقادات و حسنات است؛ گفت: انتظار عامل پویایی و سازندگی فرد و اجتماع است، انسان منتظر با رعایت همه شرایط انتظار به همان شان و منزلتی که مورد انتظار اسلام است، می رسد و به بالاترین نقطه کامل نایل می شود.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه برگزاری نشست های دوره ای با قضات محاکم را در جهت نظارت بر اجرای صحیح قوانین، مقررات و ضوابط در واحدهای قضایی امری مهم برشمرد و تصریح کرد: جلسات هم اندیشی بین قضات محاکم و قضات دیوان عالی کشور با هدف افزایش اتقان آرای قضایی باید مستمر باشد.

وی با اشاره به انتظارات رهبری انقلاب از قوه قضاییه به اصل 161 قانون اساسی و نظارت دیوان عالی کشور بر حسن اجرای قوانین در محاکم و دادگاه ها ادامه داد: نظارت ها باید به نحو صحیح، هوشمند و هدفمند اعمال شود تا در پیشبرد امور و اهداف ترسیم شده در سند تحول قضایی مثمر ثمر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه شان قضات محاکم باید حفظ شود؛ افزود: هدف ما در نظارت بر عملکرد محاکم مچ گیری نیست و رویکرد اصلی ما اصلاحی است.

وی تصریح کرد: کار محاکم سنگین و حساس است و همکاران عزیز ما در محاکم وظایف خطیری را برعهده دارند.

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقا محاکم گفت: باید به گونه ای تلاش کنیم که ایرادات و اشکالات در آرا محاکم به حداقل برسد و نقض آرا در دیوان عالی کشور در کمترین وضعیت ممکن قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: اتقان آرا باید در اولویت امور باشد و در این زمینه از پیشنهادات قضات محاکم در مقوله نظارت و اتقان آرا استقبال می کنیم.

وی برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی و نظارت مستمر و ارزیابی از محاکم را از برنامه های عملیاتی دیوان عالی کشور در جهت افزایش اتقان آرای قضایی در محاکم عنوان کرد.

رییس دیوان عالی کشور در پایان خاطرنشان کرد: عمل به مُرِّ قانون و صدور احکام قضایی مبتنی بر آن، وظیفه ذاتی ما در محاکم است و قضات در صدور آرا دقت لازم را در جهت پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند و آرایی صادر کنند که جنبه بازدارندگی داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدف ما در نظارت مچ گیری نیست رویکرد ما اصلاحی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدف ما در نظارت مچ گیری نیست رویکرد ما اصلاحی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427