«متفورمین» پرفروش ترین دارو در سال 1402

«متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رییس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون عدد فروش، پرمصرف ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش آسیاننت، دکتر محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و 231 میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافیین+ایپوپروفن»، «کدیین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رییس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف ترین داروهای تامینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«متفورمین» پرفروش ترین دارو در سال 1402" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«متفورمین» پرفروش ترین دارو در سال 1402"، کلیک کنید.