فرآیند ثبت نام نامزد های ریاست جمهوری کلید خورد/ آغاز رسمی انتخابات چهاردهم

آنا گزارش می دهد؛

فرآیند ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری کلید خورد  آغاز رسمی انتخابات چهاردهم

پس از شهادت رییس دولت سیزدهم و بر اساس اصل 131 قانون اساسی، فرآیند اجرایی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم و پایان زودهنگام دولت شهید جمهور و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم  قانون اساسی که در آن آمده است: در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رییس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رییس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رییس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسیولیت های وی را بر عهده می گیرد و شورایی متشکل از رییس قوه مقننه و رییس قوه قضاییه و معاون اول رییس جمهور موظف است ترتیبی دهند که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رییس جمهور جدید انتخاب شود.

بر همین اساس و طبق قانون، فرآیند احرایی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت 8 صبح امروز دهم خردادماه رسما آغاز به کار کرد.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت نام نامزد ها از امروز دهم خرداد تا چهاردهم خردادماه انجام می شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز 23 خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید که طی اولین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، چه کسانی وارد ستاد انتخابات کشور می شوند و خود را در معرض انتخاب ملت قرار می دهند.

گزارش در حال تکمیل…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرآیند ثبت نام نامزد های ریاست جمهوری کلید خورد/ آغاز رسمی انتخابات چهاردهم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرآیند ثبت نام نامزد های ریاست جمهوری کلید خورد/ آغاز رسمی انتخابات چهاردهم"، کلیک کنید.