دانشگاهیان و لیست انتخاباتی مجلس

انتخابات

دانشگاهیان و لیست انتخاباتی مجلس

متاسفانه طی سه دهه گذشته بلاخص دهه اخیر هر ساله شاهد افت شدید در تمام ابعاد دانشگاهی اعم از ورودی ها، اساتید و خروجی ها بوده ایم. شاید بطور خیلی خلاصه و فهرست وار به برخی از دلایل آن بشرح ذیل بشود پرداخت:

1- ضعف و افت شدید در آموزش و پرورش
2- نگاه تستی در کنکور به پاسخ ها تا مفاهیم
3- بی انگیزگی در ورودی ها بدلیل آینده کاری مبهم
4- بی انگیزگیی در ورودی ها بدلایل سهمیه بندی و برخی تنگ نظری ها
5- نبود کار مناسب و حقوق مناسب
6- تبلیغات گسترده شرکت های آموزشی/خدماتی به جهت کسب درآمد برای گرفتن ویزا، پذیرش و مهاجرت
7- تبلیغات غلط در خصوص خارج و کار و زندگی و رفاه/ غلو بیش از حد
8- ضعف در تدریس توسط اساتید کم تجربه و در برخی موارد حتی بی صلاحیت
9- بی انگیزگی خود اساتید بدلیل حقوق ناچیز و نبود بودجه های تحقیقاتی
10- خستگی اساتید برای قبول کارهای متفاوت برای پوشش هزینه های اولیه زندگی
11- تبعض در دانشکده ها و پژوهشگاهها و تقسیم کار غیر معقول بین خودی ها و درون باندی ها !
11- در بسیاری از موارد، روسا و معاونین و مدیران کم تجربه، ظاهرا سیاسی، بی تفاوت، بی انگیزه و … که عملا مشوقی برای اساتید بخصوص اساتید جوان ایجاد نمی کنند
12- مدیریت بسیار نامطلوب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی توسط روسا در سطح مدارس تا مراکز علم پرور

دلایل بد حالی آموزش و پرورش، آموزش عالی کشور، بهداشت و درمان زیاد و برای تمامی افراد داخل مجموعه کاملا روشن است اما برخی ترجیح می دهند سکوت کنند و برخی ترجیحا بازگو کنند. می گویند برای ترک هر کار ناپسندی اول باید انکار را کنار گذاشت و مشکل را پذیرفت!

حال چون همه دانشگاهیان آگاه به این مهم هستند، توصیه جدی دارم تا وزیر محترم آموزش عالی کشور و وزیر محترم بهداشت از فرصت انتخابات آتی مجلس استفاده کرده و تمامی کاندید های دانشگاهی (وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و آموزش عالی) را طی چند جلسه جمع و نسبت به آینده آموزش عالی و مسایل مهم دیگر کشور، هم رایزنی و هم تشکلی صنفی فراهم و لیستی تخصصی تحت عنوان فرهیختگان ایران را اعلام بفرمایند. آینده ایران در گرو این تصمیم خواهد بود !

استاد نمونه کشور

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشگاهیان و لیست انتخاباتی مجلس" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشگاهیان و لیست انتخاباتی مجلس"، کلیک کنید.