تکمیل ظرفیت حج در برخی استان ها و اعلام اولویت جدید

تکمیل ظرفیت حج در برخی استان‌ها و اعلام اولویت جدید

آفتاب نیوز :

بنابر تازه ترین فراخوان سازمان حج و زیارت، دارندگان اسناد حج تمتع تا 30 دی ماه 1386 در استان های کرمان، قزوین، لرستان، یزد، البرز، ایلام، کاشان، فارس، مرکزی و بوشهر می توانند برای پیش ثبت نام حج 1403 از طریق سامانه  https://tamatoreserve.haj.ir اقدام کنند.  

همچنین دارندگان اسناد حج تمتع تا 15 دی ماه 1386 در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، قم، تهران، کرمانشاه، همدان و سمنان، امکان پیش ثبت نام حج تمتع 1403 را دارند.  

اولویت ثبت نام قطعی حج تمتع 1403 و تعیین کاروان با افرادی است که هزینه علی الحساب این سفر را به مبلغ 140 میلیون تومان واریز کرده و کد رهگیری دریافت کرده باشند.  

سازمان حج و زیارت هنوز هزینه قطعی سفر حج و زیارت را اعلام نکرده است، هرچند طبق تصویب هیات وزیران، نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود 39 هزار تومان محاسبه شده است.  

حسینی، رییس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرده است هزینه قطعی این سفر، به زودی اعلام می شود و کاروان بندی زایرانی که پیش ثبت نام کرده باشند، از روز یکشنبه 6 اسفندماه 1402 آغاز می شود.  

سازمان حج و زیارت که تا کنون دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان آذر 1386 و زایرانی را که برای تشرف به حج  در سال 1399 نام نویسی کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج 1401 نتوانستند اعزام شوند، برای حج 1403 فراخوانده بود، شمار ثبت نام کنندگان را تا کنون بیش از 64 هزار نفر اعلام و تاکید کرده است که ظرفیت استان ها در حال تکمیل است و به محض تکمیل ظرفیت، سامانه رزرو حج غیرفعال خواهد شد.

سهمیه حج 1403 برای ایران حدود 82 هزار و 500 نفر اعلام شده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات اعزام کاروان های حج تمتع، از اوایل ماه ذی القعده (دهه سوم اردیبهشت ماه 1403) آغاز می شود و با پایان ماه ذی الحجه و اوایل ماه محرم 1446 (نیمه دوم تیرماه 1403) پایان خواهد یافت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تکمیل ظرفیت حج در برخی استان ها و اعلام اولویت جدید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تکمیل ظرفیت حج در برخی استان ها و اعلام اولویت جدید"، کلیک کنید.