تولید بیش از 1 میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال

تولید بیش از ۱ میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال

آفتاب نیوز :

مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مصاحبه با صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه حدود یک میلیون و 107 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

به گفته خسروی، امسال حدود 937 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید 863 هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در مدت یاد شده 135 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 34 درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت حدود 31 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) نیز با رشد 18 درصدی تولید شده است.

خسروی ادامه داد: علاوه بر این، در 10 ماهه امسال بیش از 250 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 151 هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، حدود 66 درصد رشد تولید را نشان می دهد.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، همچنین در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید بیش از 1 میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید بیش از 1 میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال"، کلیک کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427