برسی مقدمه

در این مطلب با عنوان مقدمه از مجله آسیاننت با ما همراه باشید و جدیدترین اخبار حوزه موبایل را دنبال و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بررسی گوشی هوشمند Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

راه خوب

در ابتدای سال 2021، سامسونگ با عرضه سه گوشی هوشمند بزرگ همه نگاه ها را به خود جلب کرد. سامسونگ گلکسی اس 21 در ارائه آنلاین اطلاعات فوق العاده ای را به نمایش گذاشت و طرفداران فناوری را شگفت زده کرد. یک گوشی زیبا و قدرتمند که شایسته نام بزرگ است. این سازنده تلفن همراه سامسونگ بار دیگر به جهانیان نشان داد که تمام قوانین و مقررات را رعایت کرده و با تولید قطعات خود به صدر بازار گوشی های هوشمند رسیده است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به گلکسی اس 21 اولترا، یکی از سه پرچمدار خانواده اس 21.

Galaxy S21 Ultra

طراحی

سرانجام پس از چندین نسل از طراحی های تکراری، شرکت سامسونگ تغییراتی را در طراحی خانواده پرچمدار خود ایجاد کرد و خانواده گلکسی اس 21 را با طراحی جدید به دنیا معرفی کرد. ارتباط بین قاب اصلی و دوربین همان چیزی است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند. گلکسی اس 21 اولترا با ابعاد 8.9 در 75.6 در 165.1 میلی متر و وزن 227 گرم، بزرگترین عضو خانواده گلکسی اس 21 است. در سمت راست پرچمدار جدید سامسونگ، از بالا به پایین، کنترل صدا و کلید پاور قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها آسان است. در پایین دستگاه، سینی سیم کارت، میکروفون، پورت نوع C و اسپیکر از سمت چپ قابل مشاهده است. پشت گلکسی اس 21 اولترا از شیشه ساخته شده است که حس داشتن یک محصول لوکس یا یک گوشی پرچمدار را به شما القا می کند. همچنین ماژول دوربین چهارگانه با آرایش خطی همراه با فلاش در سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است که جلوه خاصی را در این گوشی ایجاد می کند. پنل جلویی گلکسی اس 21 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X است که حاشیه های کمی در اطراف خود دارد و توانسته بیش از 89 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. کل بدنه شیشه ای Galaxy S21 Ultra توسط Gorilla Glass Victus، که به نام Gorilla Glass 7 نیز شناخته می شود، محافظت می شود. شیشه Victus Gorilla Glass بسیار مقاوم در برابر ضربه و خش است و سخت ترین شیشه ای است که سامسونگ تا به حال استفاده کرده است.

تلفن همراه گلکسی اس 21 اولترا

ARO

Samsung Galaxy S21 Ultra از یک ماژول حسگر اثر انگشت دوگانه و یک سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل آن استفاده می کند. حسگر اثرانگشت در گلکسی اس 21 اولترا مانند گلکسی اس 20 اولترا زیر نمایشگر قرار گرفته است، با این تفاوت که سنسور استفاده شده در ساختار گلکسی اس 21 اولترا از نوع اولتراسونیک نسل دوم است که 1.77 درصد اسکن بیشتر را در اختیار شما قرار می دهد. منطقه سنسور اثر انگشت گلکسی اس 21 اولترا نه تنها در تشخیص اثر انگشت بسیار سریع است، بلکه بسیار دقیق است. همچنین سامسونگ از سیستم تشخیص چهره دو بعدی استفاده کرده است که می تواند چهره شما را با سرعت بالا تشخیص دهد و قفل را باز کند.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

صفحه نمایش

دیوار جلویی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X است که بیش از 89 درصد از قاب جلویی را اشغال می کند. سامسونگ در پرچمدار جدید از بهترین نمایشگر استفاده کرده است که از رزولوشن 3200 در 1440 بهره می برد و تنها مدل از خانواده S21 است که صفحه نمایشی با وضوح 1440p ارائه می کند. همچنین شرکت سامسونگ تراکم پیکسلی 515ppi را برای گلکسی اس 21 اولترا در نظر گرفته است که نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی اس 20 اولترا افزایش داشته است. در واقع، این واضح ترین و روشن ترین نمایشگر مورد استفاده در پیکربندی Galaxy است که می تواند محتوا را با کیفیت خوب نمایش دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر S21 Ultra سامسونگ به 1500 نیت می رسد که به شما امکان می دهد حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز با این دستگاه کار کنید. صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا مانند نسل قبل دارای نرخ رفرش تصویر 120 هرتز است، با این تفاوت که استفاده از هوش مصنوعی و پشتیبانی از Adaptive Refresh Rate این صفحه نمایش را تا 120 هرتز و یا به 10 هرتز کاهش داده است. رفتار هوشمند نمایشگر سامسونگ باعث می شود مصرف انرژی این گوشی به سطح پایین تری برسد و باتری آن شارژدهی بیشتری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 Ultra استفاده از Eye Comfort Shield است. این قابلیت می تواند رنگ صفحه نمایش را در طول روز و با توجه به زمان تنظیم کند یا به شما این امکان را می دهد که در بازه های زمانی مشخص رنگ صفحه را با شدت و اندازه لازم تنظیم کنید. تصحیح و کاهش نور آبی مضر به میزان قابل توجهی فشار چشم را کاهش می دهد و می توانید زمان بیشتری را صرف تماشای فیلم های مورد علاقه خود کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا 5G

پردازنده

در ساختار گوشی گلکسی اس 21 اولترا مانند سایر اعضای خانواده گلکسی اس 21 از چیپست اگزینوس 2100 استفاده شده است که با معماری 5 نانومتری ساخته شده است. استفاده از تراشه هایی با فناوری تولید 5 نانومتری در ساختار گلکسی اس 21 اولترا باعث کاهش مصرف انرژی شده و این دستگاه در هنگام پردازش های سنگین گرمای کمتری تولید می کند. پردازنده های موجود در تراشه Exynos 2100 دارای آرایش خوشه سه گانه هستند و 1 هسته قدرتمند 2.9 گیگاهرتزی که گفته می شود توسط کوالکام اصلاح شده است، Cortex-X1 نام دارد. پردازنده دیگر از 3 هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A78 استفاده می کند که برای پردازش های سنگین استفاده می شود. همچنین 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز وجود دارد که تعداد هسته ها را به 8 می رساند و برای کارهای رایج تر استفاده می شود. تراشه اگزینوس 2100 از پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 با 14 هسته بهره می برد که نسبت به نسل قبل 46 درصد پیشرفت داشته است. پردازنده Mali-G78 وظیفه پردازش تصویر را در گلکسی اس 21 اولترا بر عهده دارد تا این دستگاه به راحتی از پس کارهای گرافیکی برآید و بازی های سنگین انجام دهد. دستگاه گلکسی اس 21 اولترا از 12/16 گیگابایت رم استفاده می کند که به شما امکان می دهد همزمان برنامه های بیشتری را بدون کاهش سرعت اجرا کنید. گوشی گلکسی اس 21 اولترا در سه نسخه مختلف با حافظه 512/256/128 گیگابایت موجود است که می توانید فایل های مورد علاقه خود را در آن ذخیره کرده و همیشه همراه خود داشته باشید. استفاده از حافظه نوع UFS 3.1 باعث شد تا میزان خواندن و نوشتن اطلاعات در گلکسی اس 21 اولترا نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد. پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از قدرت پردازشی مناسبی برخوردار است و به راحتی می تواند بسیاری از برنامه ها و بازی های سنگین را اجرا کند، اما نمی توان گفت که یکی از بهترین پردازنده های دنیای گوشی های هوشمند است. پشتیبانی از باند 5G را می توان از نقاط قوت گلکسی اس 21 اولترا دانست که در حال حاضر در دسترس نیست.

گوشی گلکسی اس 21 اولترا 5G

باتری و اسپیکر

انرژی مورد نیاز برای پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا توسط یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که کاربر نمی تواند آن را جایگزین کند. ظرفیت باتری گلکسی اس 21 اولترا نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس 20 اولترا تغییری نکرده است. اما استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از مواد جدید و کارآمدتر باعث شده مصرف انرژی گلکسی اس 21 اولترا بهتر شود و این گوشی هوشمند قدرت بیشتری داشته باشد. باتری 5000 میلی آمپری گلکسی اس 21 اولترا به شما امکان می دهد به مدت 15 ساعت در اینترنت گشت و گذار کنید یا به مدت 18 ساعت فیلم تماشا کنید. سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند که می تواند در 30 دقیقه گوشی را تا 54 درصد شارژ کند. همچنین می تواند در یک ساعت گوشی شما را تا 95 درصد شارژ کند و زمان لازم برای شارژ کامل آن حدود 1 ساعت و 11 دقیقه است. گلکسی اس 21 اولترا همچنین دارای فناوری شارژ بی سیم معکوس است که می تواند گلکسی واچ، گلکسی بادز و سایر دستگاه های هوشمندی که از شارژ بی سیم با توان 4.5 وات پشتیبانی می کنند، شارژ کند. Samsung Galaxy S21 Ultra از شارژ سریع بی سیم 15 واتی و Power Delivery 3.0 در کنار سایر ویژگی ها استفاده می کند. همچنین Samsung Galaxy S21 Ultra از بلندگوهایی با قابلیت پخش صدای استریو استفاده می کند که توسط AKG تنظیم شده است. همانطور که در قسمت طراحی اشاره کردیم، بلندگوی اصلی در لبه پایینی دستگاه و بلندگوی دوم، اسپیکر تعاملی است که به بلندگوی اصلی متصل می شود. در بررسی ها، گلکسی اس 21 اولترا ارتفاع بسیار خوبی دارد که به راحتی فضای اطراف شما را پوشش می دهد. کیفیت صدا نیز خوب است و نت ها به خوبی کار می کنند، اگرچه بیس زیادی وجود ندارد، اما در کل عملکرد راضی کننده است.

گوشی گلکسی اس 21 اولترا 5G

رابط کاربری و اندروید

Samsung Galaxy S21 Ultra به طور پیش فرض با اندروید 10 عرضه می شود و در صورت ارائه به روز رسانی توسط سازنده، می توان آن را به نسخه بالاتر ارتقا داد. سامسونگ اعلام کرده است که پرچمدار جدید به روز رسانی اصلی OS 3 را دریافت خواهد کرد، به این معنی که گلکسی اس 21 اولترا نیز ممکن است واجد شرایط اندروید 14 باشد و به روز رسانی های ارائه شده توسط سامسونگ تا سال 2023 دریافت خواهد کرد. گلکسی اس 21 اولترا دارای رابط کاربری One UI سامسونگ است. رابط کاربری 3.1 که نسبت به نسخه های قبلی تغییر چندانی نکرده است.

Galaxy S21 Ultra 5G

خلاصه

استفاده از سخت افزار و نرم افزار خود سامسونگ برای ساخت گلکسی اس 21 اولترا این گوشی را حتی بهتر کرده است. همچنین استفاده از دوربین چهارگانه بی عیب و نقص، نمایشگر باکیفیت و پردازنده قدرتمند، گلکسی اس 21 اولترا را به یک گوشی هوشمند و انتخابی مناسب برای خرید بسیاری از افراد تبدیل کرد.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G مدل

  • لینک های پیشنهادی
  • قیمت گوشی سامسونگ
  • قیمت گوشی هر روز
  • تلفن همراه بخر

اگر از مطلب مقدمه راضی بودید نظر خود را کامنت و این مطلب را به اشتراک بگذارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی مقدمه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی مقدمه"، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/asiannet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427