اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

در دنیایی که ارتباطات نقش مهمی را ایفا می کند، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی بیشتر از هر زمان دیگری به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی از بهترین زمان ها برای، دوران کودکی است. لباس بچه گانه پلیسی باید راحت و انعطاف پذیر باشد تا کودکان بتوانند به راحتی حرکت کنند . کودکی فرصتی طلایی برای یادگیری است که هرگز تکرار نمی شود. بنابراین، باید از این فرصت استفاده کرد و مهاتر های لازم از جمله مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را به کودکان آموزش داد. از این رو والدین می بایست بر روی این موضوع حساسیت ویژه ای به خرج داده و برنامه ریزی های مهمی در زمینه یادگیری کودکان انجام دهند. البته آموزش به کودکان چالش ها و روش های خود را دارد.

زبان انگلیسی

به همین دلیل، باید از روش های مناسب آموزشی استفاده کرد. برای مثال زمانی که می خواهید زبان انگلیسی را به کودک خود آموزش دهید، اگر این کار با بازی و سرگرمی باشد، کودک هم به یادگیری علاقمند می شود. اگر شما هم کودک یا کودکانی دارید و می خواهید از فرصت طلایی این سن برای آموزش دادن زبان انگلسی به آنها استفاده کنید، توصیه می کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید. کودکی سن رشد و یادگیری است. در این دوره،  به دلیل اینکه مغز کودکان در حال رشد و تکامل بوده و نیاز حداکثری به اطلاعات و تجربیات برای شناخت دنیای اطراف دارد، در مقابل اطلاعات ورودی مقاومت نشان نداده و آماده یادگیری موضوعات مختلف است. مدارهای عصبی کودکان برای دریافت تجربیات جدید باز بوده و این سن به عنوان سن طلایی یادگیری شناخته می شود.

به جای استفاده از اصطلاحات و جملات پیچیده می توان از اشارات و کلمات ساده تر استفاده کرد تا کودکان در حین یادگیری زبان انگلیسی دچار سردرگمی و در نهایت دلسردی نشوند. آموزش را باید ساده نگه داشته شود. یادگیری زبان مادری و تسلط بر آن نیز در همین سنین اتفاق می افتد. از زمانی که کودک نسبت به محیط پیرامون خود هوشیار بوده و توانایی تشخیص صداها و محیط را داشته باشد، توانایی تاثیرپذیری و یادگیری هم در او شکل گرفته و ذهن فرآیند یادگیری را آغاز می کند. به مرور کودک با مشاهده مکالمه افراد، صحبت های مادرش با خود و صداهای پیرامون، شروع به الگو برداری و دریافت زبان مادری برای برقراری ارتباط می کند. این روند معمولا با کلماتی ساده شروع شده و سپس به کلمات پیچیده، جملات و در آخر به مکالمه کامل می رسد.

روش های آموزش زبان به کودکان خردسال

زمانی که می خواهید به کودکان خردسال زبان انگلیسی یاد بدهید، بهترین کار این است که خودتان را جای آنها بگذارید.با این دیدگاه بهتر متوجه می شوید که چطور باید به کودک خردسالی که با زبان جدیدی روبرو شده زبان یاد داد. این یکی از اساسی ترین اصول آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. برای آموزش به کودکان نباید بیش از حد از زبان انگلیسی و به صورت پیچیده استفاده کرد. باید در زمان آموزش دادن که شامل دادن نکات، تشویق و یا حتی تنبیه می شود استفاده از زبان انگلیسی را در حد ساده نگه داشت. به عنوان مثال نباید هنگام آغاز درس به کودکان به انگلیسی گفت بسیار خب بچه ها بیایید درس امروز را با هم شروع کنیم و با کمک کتاب درسی مون به یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی مشغول شویم !

یکی از مسایلی که در ضربه زدن به یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان می تواند تاثیر گذار باشد این است که بدون مطمین شدن از یادگیری آنها، فرض کنیم که آموزش ها را فرا گرفته اند. مسایل زیادی می توانند در عدم یادگیری آموزش ها به کودکان تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال کودکانی که با فرهنگ غرب آشنا نیستند ممکن است با سختی بیشتری در یادگیری مفاهیم مواجه باشند . لباس مامور راهنمایی رانندگی باید دارای المان های بازتابنده نور باشد تا در شرایط نور کم بهتر دیده شود . باید در حین یادگیری مثال های فراوان و متنوعی برای آنها فراهم شود و در عین حال فرصت بسیار زیادی به آنها داده شود تا مفاهیم را مکررا تمرین کنند. این کار باید به تکرار انجام گیرد. اما از آنجاییکه ریتم یادگیری کودکان بسیار متفاوت است، تمرین های انجام شده در آموزشگاه ها و کلاس ها زبان انگلیسی قطعا برای تمامی کودکان مفید نخواهد بود.

به این دلیل که برای آنها خجالت آور است که در کلاس درس در بین دیگر کودکان ضعف خود را نشان دهند. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که کودکان آنطور که مدرس فرض می کند مفاهیم آموزشی را فرا نخواهند گرفت. شاید بهترین راه حل برای این مسیله استفاده از روش های مدرن یادگیری زبان انگلیسی باشد، مانند یادگیری آنلاین زبان انگلیسی با استفاده از نرم افزارها و وبسایت های معتبر.بنابراین حایز اهمیت است که از یادگیری کودکان اطمینان حاصل کرد، چرا که به احتمال خیلی زیاد خود کودک حاضر به نشان دادن ضعف خود نخواهد بود و باید از پیشرفت کودکان در یادگیری زبان انگلیسی اطمینان حاصل گردد. هنگامی که کودکان اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می کنند نباید از آنها توقع داشت که یک روزه همه چیز را یاد بگیرند و به صورت روان انگلیسی صحبت کنند.

چرا که در هر صورت تعدادی زودتر مفاهیم را خواهند آموخت و تعدادی نیز پس از به پایان رسیدن زود هنگام تمرین ها، مفاهیم را نخواهند آموخت. به همین دلیل باز استفاده از نرم افزارها و وبسایت های آموزش زبان می تواند راه حل بسیار خوبی باشد. به این دلیل که کودک می تواند تمرین ها را هر چقدر که می خواهد تکرار کند. همچنین به این شکل کودک برای یادگیری تحت فشار نخواهد بود و به این فکر نخواهد کرد که مدرس می خواهد چیز دیگری تدریس کند و تمرین باید تمام شود، و یا اینکه اگر از مدرس بخواهم تمرین را تکرار کند، مقابل دیگر کودکان خجالت زده خواهم شد. به این شکل کودک هر میزان که خودش دوست داشته باشد می تواند تمرین و تمرین کند تا به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را فرا گیرد. هنگامی که به کودکان انگلیسی آموزش داده می شود، این تمرین می تواند در شکل تکرار آموزش ها و لغات باشد.

یکی از بهترین راه ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان نشان دادن مفاهیم است به جای گفتن شان. کودکان درک تصویری بسیار بالایی دارند و اگر مفاهیم زبان انگلیسی با کمک تصاویر به آنها نشان داده شود درک بسیار بهتری از آنها پیدا خواهند کرد. اما چطور این کار را می توان با گرامر زبان کرد؟ به عنوان مثال هنگام آموزش یک زمان در زبان انگلیسی می توان از اشکال و تصاویر مختلف استفاده کرد تا آموزش تسهیل شود. این هم یکی دیگر از دلایلی می باشد که آموزش با استفاده از نرم افزار و وبسایت می تواند گزینه ای بسیار خوبی باشد. مدرس در استفاده از اشکال و تصاویر محدودیت خواهد داشت، اما به عنوان مثال یک وبسایت می تواند به میزان بی شمار تصاویر و ویدیوی کمک کننده داشته باشد که در آموزش زبان انگلیسی به کودکان می توانند بسیار مفید واقع شوند.

این هم یکی دیگر از مهم ترین نکات در آموش زبان انگلیسی به کودکان است. اگر کودک در هنگام یادگیری دچار اشتباه شد و به عنوان مثال به یک سوال پاسخ اشتباه داد نباید تنبیه مستقیم شود به او گفته شود که نه اشتباه می کنی و به هیچ عنوان درست نیست جواب تو! سفارش لباس بسیجی می تواند از طریق اینترنت یا از طریق فروشگاه های متخصص انجام شود . همچنین این مسیله باعث می شود که تاثیر طولانی مدتی در ذهن کودک شکل گیرد و شاید هرگز در طول زندگی قادر نباشد به طور صحیح زبان انگلیسی را فرا گیرد. به همین باید یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان در محیطی انجام گیرد که کودک احساس خوبی داشته باشد و از اینکه اشتباه کند ترسی نداشته باشد. باز هم می توان دید که استفاده از نرم افزار و وبسایت های آ آنلاین این ترس را به طور کامل برطرف کرد.

آنچه که باید والدین در آموزش زبان انجام دهند

بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند که فرزندان خود را به گونه ای آموزش دهند که از همان دوران کودکی یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنند. یکی از مهمترین عوامل موثر آموزش زبانهای خارجی به کودکان این است که به آنها کمک کنیم تا درک درستی از ارتباط با زبان های خارجی پیدا کنند. برای این کار بایستی که از همان ابتدای کودکی فرزندانمان را در معرض استفاده از زبان مورد نظر قرار داده و حس مثبتی در مورد استفاده از زبان دوم در آنها ایجاد کنیم. هنگامی که بچه ها از همان ابتدای کودکی در معرض یادگیری زبان انگلیسی قرار بگیرند تمایل پیدا می کنند که زبان انگلیسی را یاد گرفته و برایشان کار بسیار راحتی می شود. هر چند که اگر کودکان و بچه های خردسال را به زور مجبور کنیم که زبان دیگری را یاد بگیرند در ذهن آنها اثر منفی گذاشته و باعث می شود که دیگر به دنبال یادگیری زبان مورد نظر نروند و یا به عبارتی آنها را دلزده کنیم.

برای اینکه از همان ابتدای کار یادگیری زبان انگلیسی برای آنها آسان شود، بهترین کار این است که اکثر کلماتی را که به کار میبریم به صورت دوگانه به کار ببریم. مثلا اگر می خواهیم سیبی به دست کودکمان دهیم، اول اسم سیب را به زبان مادری و سپس به زبان مورد نظر عنوان کنیم. یکی دیگر از ترفندهایی که برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بسیار که بسیار موثر است، این است که هنگام اضطرار و نیاز کودک به چیزی خاص از او بخواهیم که نام آن شی را به زبان انگلیسی بیان کند و بعد از اینکه نام آن را به زبان انگلیسی بیان کرد این وسیله را به عنوان پاداش در اختیار او قرار دهیم. البته بایستی قبل از این کار نام آن وسیله مورد نظر به کودک آموزش داده شده باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند علاوه بر رشد و توسعه مهارت های های آن ها، تجربه ای لذت بخش و مفرح برای آن ها فراهم آورده و کودکی فعال تر و شاداب تر از آن ها بسازد. کودکان معمولا به دنبال بازی و تفریح بوده و به شدت نیازمند برقراری ارتباط با محیط و کسب تجربیات و اطلاعات از این محیط می باشند. آموزش زبان انگلیسی می تواند لحضاتی شاد و مفرح برای آن ها بوده و علاوه بر یادگیری، نیاز به بازی و تفریح آن ها را نیز برطرف نماید. با توجه به اهمیت این موضوع پیشنهاد می کنیم آموزش زبان انگلیسی به کودک خود را مد نظر قرار دهید.لازم نیست کودکان را غرق در مفاهیم سنگین زبان انگلیسی کنید! همین که او را در این سنین با زبان انگلیسی آشنا کرده و مفاهیم ساده و مهارت های ارتباطی پایه را به او آموزش دهید بسیار خوب است و می تواند تضمین کننده یادگیری بهتر و سریعتر زبان انگلیسی توسط آن ها باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان"، کلیک کنید.