افزایش شدید اسکناس های جعلی یورو در آلمان

اسکناس های جعلی

افزایش شدید اسکناس‌های جعلی یورو در آلمان

بانک مرکزی آلمان در هفته جاری اعلام کرد تعداد اسکناس های تقلبی یورو در گردش، طی سال گذشته نسبت به سال های قبل به شدت افزایش یافته است.

به گزارش آسیاننت، پلیس، خرده فروشان و بانک ها در سال 2023 تقریبا 56هزار و 600 اسکناس تقلبی با ارزش فرضی بیش از پنج میلیون یورو کشف کردند که بر اساس گزارش بانک مرکزی، 28 درصد افزایش نسبت به سال 2022 را نشان می دهد.

عضو هییت مدیره بانک مرکزی آلمان، بورکهارد بالز توضیح داد افزایش تعداد اسکناس های تقلبی به دلیل چند مورد عمده کلاهبرداری است که عمدتا شامل اسکناس های تقلبی 200 یورویی (217 دلار) و 500 یورویی (541 دلاری) می شود.

وی خاطرنشان کرد آخرین ارقام بسیار متفاوت از بالاترین رکورد ثبت شده در سال 2015 است، زمانی که 95 هزار و 400 یورو جعلی مصادره شد و اطمینان داد که خطر تماس شهروندان عادی با پول های تقلبی کم است.

بانک تخمین می زند به طور متوسط به ازای هر 10هزار نفر در آلمان هفت اسکناس تقلبی در گردش است.

بر اساس بررسی اخیر بانک مرکزی آلمان، هنوز پول نقد در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا برای نزدیک به 60 درصد خریدها استفاده می شود.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش شدید اسکناس های جعلی یورو در آلمان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش شدید اسکناس های جعلی یورو در آلمان"، کلیک کنید.