اعتبارات ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اصفهان تخصیص یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اصفهان تخصیص یابد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه بررسی وضعیت سیل خیزی استان، مناطق خطر پذیرو برنامه ریزی در اجرای طرح های کاهش خطر در فصول پیش رو از در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون در چهار میلیون هکتار از اراضی مستعد استان اصفهان مطالعات تفصیلی آبخیزداری انجام و در بیش از 3 میلیون هکتار طرح های آبخیزداری و پخش سیلاب اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل مطالعات در 2 میلیون هکتار از اراضی اولویت دار و اجرای طرح های مطالعه شده در 700 هزار هکتار از اراضی سیل خیز مطالعه شده در استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مطابق با ضوابط و دستورالعمل ها در مناطق سیل خیز از جمله 2 حوضه آبریز در محدوده مهیار و شمال شهرضا مطالعات و اجرای طرح های ابخیزداری با نظارت اداره کل منابع طبیعی اجرا شود.

وی ابراز کرد: همچنین با توجه به مسوولیت شرکت آب منطقه ای در ساماندهی و لایروبی رودخانه ها اقدامات لازم در تکمیل مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه های اولویت دار و اجرای طرح های ساماندهی در بازه های خطرپذیر مطالعه شده در استان اجرا و پیگیری لازم در تامین منابع اعتباری مورد نیاز از وزارت نیرو به عمل آید و برای شناسایی و آزاد سازی تصرفات صورت گرفته در حریم رودخانه ها با افزایش تیم های گشت و نظارت برنامه ریزی شود.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین در این جلسه و با توجه به پیش بینی وقوع مخاطرات جوی ناشی از بارش های رگباری و سیلاب های محلی و فصلی و به منظور پیشگیری از بروز خسارات بر ضرورت اقدام شهرداری ها، ادارات راهداری راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی، بنیاد مسکن در اصلاح پل های فاقد توان آب گذری در محورهای جاده ای و شهرها، تخلیه رسوب و نخاله از دهانه پل ها و مسیرها، رعایت حدود حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و آزاد سازی تصرفات و تکمیل و اجرای طرح های جمع آوری و هدایت آب های سطحی در شهرها توسط شهرداری ها تاکید شد.

وی اضافه کرد: در سال 1402 با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان عملیات دیواره سازی 5 کیلومتر از مسیر رودخانه های پر خطر، لایروبی 60 کیلومتر رودخانه و انجام مطالعات مرحله اول و دوم ساماندهی در 410 کیلومتر از رودخانه هاتوسط شرکت اب منطقه ای انجام شده و و آزاد سازی بیش از 100 ویلا واماکن احداث شده در حریم رودخانه ها اجرایی شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعتبارات ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اصفهان تخصیص یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعتبارات ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اصفهان تخصیص یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.