اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی زاهدان برگزار شد

اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی زاهدان برگزار شد

آسیاننت/سیستان و بلوچستان در آستانه فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزای امام حسین(ع)، اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی شهرستان زاهدان در محل سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه در این اجتماع خطاب به دانش آموزان هیئتی اظهار کرد: وظیفه و رسالت مهم شما داشتن بصیرت، آگاهی، روحیه انقلابی و با نگاه و اراده و باور دقیق و مستحکم در مسیر حفظ ارزش‌هاست.

حسن بروشکی افزود: در مسیر اهل بیت بودن لیاقت می‌خواهد و انجام فریضه مهم امر به معروف‌ونهی از منکر رسالتی عظیم و خطیر است. بروشکی ادامه داد: مقوله بصیرت اجتماعی و سیاسی زمان امام حسین(ع) از ابعاد مختلف قابل بررسی و بحث است و سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاد که کشتن حسین‌بنعلی در آن زمان ثواب شمرده شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید پرسید جامعه آن روز به چه درکی رسیده بودند که این چنین بی‌بصیرت عمل کردند و با دنیا طلبی و شهوت پرستی به دنبال بی‌ارزش شدن ارزش‌ها بودند.

 وی خاطرنشان کرد: خواص آن جامعه‌گر پا پیش می‌گذاشتند و به مردم تحلیل درستی از مسائل و موضوعات حاکم بر آن شرایط ارائه می‌کردند قطعاً عوام مردم به فهم صحیحی از آن اوضاع و احوال می‌رسیدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با همه این توصیفات امام حسین علیه‌السلام احساس تکلیف کرد و می‌دانست که فرجام این مهم، سر دادن در راه خداست و با علم به اینکه همه اعضای خانواده و اهل بیت و اصحابش رسالتی بر عهده دارند آنان را نیز همراه خود نمود.

 بروشکی ادامه داد: واقعه عاشورا و صحنه کربلا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد؛ اما بدانیم که عبرت‌های آن مهم‌تر از درس‌های آن هستند.

انتهای پیام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی زاهدان برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی زاهدان برگزار شد"، کلیک کنید.