داروی گیاهی برای چربی خون و کبد چرب

در خون شما دو نوع چربی به نام های و تری گلیسیرید وجود دارد. از انواع می توان به لیپوپروتیین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتیین با چگالی بالا (HDL) که به ترتیب کلسترول بد و کلسترول خوب نیز نامیده می شوند، اشاره کرد. بعد از خوردن هر وعده غذایی، بدن کالری های اضافی را به تری گلیسیرید تبدیل کرده و در سلول های چربی ذخیره می کند تا بعداً برای کسب انرژی از آن ها استفاده کند. اگرچه شما برای تامین انرژی بدن به تری گلیسیرید نیاز دارید اما داشتن مقادیر زیادی از آن در خون می تواند خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. ازآنجایی که حمل مقادیر بالای کلسترول LDL در خون احتمال و را افزایش می دهد، باید علاوه بر درمان های رایج به دنبال درمان خانگی چربی خون در برای سالم نگهداشتن سطح کلسترول خود نیز باشید.

چربی خون

در صورت تشخیص کلسترول بالا، پزشک ممکن است نوعی از داروهای استاتین را برای شما تجویز کند. همچنین ممکن است تغییراتی در رژیم غذایی و فعالیت روزانه شما ایجاد کند. استفاده از محصولات چاقی صورت ریسک بالایی دارد و قبل از استفاده از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید . این تغییرات جز درمان خانگی چربی خون برای کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و افزایش خوب محسوب می شوند. در ادامه به جزییات هرکدام از این روش های درمان خانگی چربی خون اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم پیش از هرگونه اقدامی با یا مشورت کنید چراکه ممکن است بعضی از این روش ها با درمان دارویی شما تداخل داشته باشند.

علایم چربی خون و درمان خانگی

از نظر پزشکی وجود بیش از 200 میلی گرم چربی تری گلیسیرکبد یکی از عضوهای مهم و حساس بدن است که مراقبت ویژه ای می طلبد. کم کاری یا از کار افتادن کبد عوارض جدی و خطرناکی برای سلامت بدن به دنبال خواهد داشت. عادات غذایی نادرست و سبک زندگی غلط، ریسک ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهند. بیماری کبد چرب با درد و ناراحتی شکمی ظاهر شده و کم کم به تب، حالت تهوع و خونریزی داخلی تبدیل می شود. طب سنتی روش های درمانی مختلفی برای رفع علایم کبد چرب دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

یادتان باشد که با وجود تمامی راه های درمانی که در این مطلب ذکر می کنیم بهتر است که با دریافت مشاوره آنلاین و یا مراجعه حضوری به پزشکان متخصص دکترتو، بهترین روش درمانی را انتخاب کنید.  در دکترتو می توانید با بهترین دکتر طب سنتی و متخصص گوارش و فوق تخصص کبد برای تشخیص و درمان کبد چرب آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت وقت مشاوره حضوری اقدام کنید. کبد چرب بیماری جدی است که در سطوح پیشرفته می تواند مرگبار باشد. بهترین راه برای درمان کبد چرب، اصلاح عادات غذایی و تغذیه سالم است. برای درمان کبد چرب با طب سنتی هم روش های مختلفی مثل درمان کبد چرب با عرقیات، درمان کبد چرب با خاکشیر، با زردچوبه، میوه ها و حجامت توصیه شده اند.

دمنوش های گیاهی مفیدی هم برای درمان کبد چرب با طب سنتی تجویز شده که خاصیت سم زدایی و پاکسازی دارند و اجازه انباشته شدن چربی در کبد را نمی دهند. در کنار مراجعه به پزشک و مصرف دارو، مصرف دمنوش و عرقیات گیاهی کمک بزرگی به پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کبد چرب می کند. حتماً با مشورت و پزشک روش درمان خانگی مناسب خود را انتخاب کنید. به همین دلیل نیز پیشنهاد می کنیم که از مشاوره آنلاین و یا مراجعه حضوری به متخصصین دکترتو غافل نشوید. برای دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین از لینک های زیر کمک بگیرید: دکترتو مراقب سلامتی شماست! ید در هر دسی لیتر خون نشانه افزایش بیش ازحد آن و خطر بروز و بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی است. میزان توصیه شده نیز عبارت است از:

  • کلسترول کل. کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر
  • کلسترول LDL. کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر
  • کلسترول HDL. 50 میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر

بنابراین باید برای حفظ سلامت خود مدام به فکر کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL باشید زیرا کلسترول HDL قابلیت آن را دارد که از طریق کبد، کلسترول  LDLاضافی یا کلسترول بد که قابلیت تجمع در عروق، ایجاد پلاک و اصلب شرایین را دارد را از بدن دفع کند. از علایم افزایش چربی خون می توان به و تلخی زبان، ، افزایش دمای بدن و ، سوزن سوزن شدن کف پا، خستگی مزمن، ، افزایش ضربان قلب به دلیل گرفتگی عروق و بالا اشاره کرد. متاسفانه در بسیاری از موارد چربی خون علایم بارزی ایجاد نمی کند و بیمار حتی تا زمانی که دچار عوارض جدی مانند بالا، حمله قلبی یا نشود، نمی داند که کلسترول یا تری گلیسیرید خون بالا دارد.

بنابراین برای پیشگیری از ، انجام آزمایش های خون دوره ای تحت نظر پزشک را دست کم نگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با پک ترک اعتیاد شرکت بیز و دریافت برنامه غذایی به سایت ما سر بزنید . معمولا پزشکان سعی می کنند پیش از شروع دارودرمانی از انواع درمان خانگی چربی خون استفاده کنند زیرا معتقدند در صورت تاثیر این روش ها بیمار از عوارض مصرف داروهای کاهش دهنده چربی خون خلاص خواهد شد. علل نیاز به درمان خانگی چربی خون در بیماران مختلف اگر اضافه وزن دارید یا ورزش کافی نمی کنید، ممکن است در معرض خطر کلسترول LDL بالا باشید. البته ممکن است این عارضه را به ارث برده باشید .

کبد شما به طور طبیعی کلسترول می سازد و می توانید آن را از برخی غذاها نیز دریافت کنید. بنابراین در صورت مصرف بیش ازحد غذاهای حاوی چربی های اشباع و ترانس، دچار عارضه کلسترول بالا خواهید شد. البته مواد غذایی نیز وجود دارند که می توانند کلسترول خون شما را کاهش دهند که در درمان خانگی چربی خون به آن ها اشاره خواهیم کرد. به طور کلی، ، کنترل نشده، عدم تحرک، مصرف منظم الکل و دخانیات و رژیم غذایی با کالری بالا در افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون نقش دارند. سایر شرایط سلامتی مانند دیابت و نیز ممکن است خطر ابتلا به کلسترول بالا و عوارض مرتبط با آن را افزایش دهند.

متاسفانه داروهایی مثل استاتین ها و که برای کاهش چربی خون تجویز می شوند، عوارضی مثل کاهش انرژی، ، خستگی مزمن، و غیره دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم ابتدا به سراغ درمان خانگی چربی خون بروید. از طرفی ممکن است به دلیل بارداری یا شیردهی و حتی مصرف داروهای دیگر امکان استفاده از این داروها را نداشته باشید. انواع راه های درمان خانگی چربی خون : درمان های طبیعی یا مکمل بیماران قلبی غالباً شامل کنترل سطح کلسترول، پایین آوردن فشار خون و بهبود سلامت قلب است. متاسفانه تحقیقات فعلی در مورد چنین روش های درمانی ایمنی، در مقایسه با درمان های معمول پزشکی محدود است و هنوز مطالعات روی تعداد کمی از محصولات طبیعی کاهنده چربی خون انجام شده است.

با این حال، بسیاری از بیماران به صورت اتفاقی با داروها و مواد غذایی کاهنده چربی خون آشنا شده اند. توصیه می کنیم قبل از اینکه هر روش درمانی جایگزین و درمان خانگی چربی خون را امتحان کنید با یک مشورت کنید تا مطمین شوید که برای شما بی خطر هستند. مواد موجود در برخی از روش های درمانی جایگزین می توانند با برخی از داروهای شیمیایی تداخل و عوارض جانبی مضری ایجاد کنند. در ادامه به انواع درمان خانگی پایین آوردن چربی خون اشاره خواهیم کرد که می توانید با جزییات اثرگذاری هرکدام در بخش های بعدی آشنا شوید:

  • تدریجی
  • کاهش مصرف کربوهیدرات و قند
  • اجتناب از مصرف مواد غذایی حاوی چربی اشباع و ترانس و مصرف چربی های اشباع نشده به جای آن ها
  • افزایش مصرف فیبر روزانه
  • انجام تمرینات ورزشی منظم مانند 30 دقیقه پیاده روی سریع روزانه
  • خوردن هفته ای دو بار ماهی چرب یا مکمل های امگا 3
  • کاهش مصرف الکل و ترک دخانیات
  • مصرف بیشتر انواع مغز، حبوبات، گوشت سفید، سویا و پروتیین های گیاهی به جای گوشت قرمز

البته باید بدانید که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد داروهای جایگزین یا گیاهی می توانند به تنهایی چربی خون را کاهش دهند اما مطمینا به عنوان درمان مکمل موثر هستند. آیا امکان پیشگیری از عارضه چربی خون بالا با درمان های خانگی وجود دارد؟ جالب است بدانید که روش های اشاره شده برای درمان خانگی چربی و قند خون فقط مختص درمان نیستند و درصورتی که از سنین جوانی آن ها را رعایت کنید، ممکن است در سنین بالا با مشکلات چربی خون دست و پنجه نرم نکنید.

حفظ یک وزن ایده آل طبق اندازه دور کمر و قد، کاهش مصرف چربی های ترانس بالا، فعالیت روزانه منظم، اجتناب از غذاهای بسیار چرب (مانند فست فود) یا شیرین (انواع کیک و شیرینی) و مصرف چربی های سالمی مثل روغن زیتون و کنجد به جای چربی های صنعتی به خصوص اگر سابقه خانوادگی چربی خون یا استرس روزانه زیادی دارید، می تواند کمک زیادی به شما در پیشگیری از بروز این عارضه کند. امروزه گیاهان زیادی شناسایی شده اند که می توانید در قالب دمنوش به عنوان درمان خانگی چربی خون از آن ها بهره مند شوید. بهرین دمنوش ها برای چربی خون مواردی زیر هستند: باید بدانید که کودکان چاق نیز معمولا دارای مشکلات چربی و قند خون بالا هستند و بهتر است پیش از بروز مشکلات بیشتر از درمان گیاهی چربی خون کودکان برای آن ها استفاده کنید.   آگاهی لازم را در این زمینه دارند.

درمان چربی خون در طب سنتی : از نظر کارشناسان طب سنتی اولین راهکار برای کاهش چربی خون کاهش وزن است. پک های درمانی بیز دارای تاییدیه از وزارت بهداشت است و میتوانید با خیال راحت از این پک ها استفاده کنید . در کنار آن مصرف منظم سبزی های گشنیز، جعفری و شوید و دمنوش زینان و عناب به همراه لیمو عمانی به عنوان داروی گیاهی برای درمان چربی خون بسیار موثر هستند. مصرف یک قاشق ، آبغوره، آبلیمو یا سرکه بعد از هر وعده غذایی می تواند اثرات خوبی در طولانی مدت از خود نشان دهد. آب و آب انار در کاهش چربی خون معجزه می کنند. در مبحثی با عنوان درمان چربی خون در طب سنتی خیراندیش به نکات بیشتری در این زمینه اشاره شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ازآنجایی که بیماری خاموشی است، آزمایش خون تنها راهی است که می تواند آن را تشخیص دهد. کودکان و بزرگسالان فاقد هرگونه خطر ابتلا به بیماری قلبی معمولاً یکبار در سنین 9 تا 11 سالگی و مجدداً در سنین 17 تا 19 سال باید آزمایش چربی و قند خون دهند. آزمایش مجدد برای بزرگسالان معمولاً هر پنج سال یکبار انجام می شود. اگر نتایج آزمایش شما در حد مطلوبی نیست و سابقه خانوادگی کلسترول و تری گلیسیرید بالا، بیماری قلبی یا سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن، دیابت یا فشار خون بالا را دارید، ممکن است پزشک انجام آزمایشات مکرر را پیشنهاد دهد. علایم چربی خون را نادیده نگیرد و حتما به سراغ درمان قطعی چربی خون بروید. درصورتی که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از ، و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره های ایشان استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "داروی گیاهی برای چربی خون و کبد چرب" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "داروی گیاهی برای چربی خون و کبد چرب"، کلیک کنید.